Automobilių parkas už grašius

2007-11-23

Prieš 3 dienas susisiekimo ministras A. Butkevičius pasirašė po popieriumi, kuris numato, kad nuo kitų metų senesni nei 13 metų automobiliai techninę apžiūrą (TA) turės praeiti kas metus, o ne kas dvejus, kaip anksčiau. Tikrinimas yra gerai, tačiau nesupratau vieno ministerijos argumento: “Tai būtų viena iš priemonių skatinti žmones pirkti naujesnius automobilius“.

Tai gal valdininkai galvoja, kad žmonės piktybiškai neperka naujų automobilių? Važinėja patenkinti senais kledarais ir visiškai nesvajoja persėsti į naujesnę mašiną. Juk jeigu turėtų pakankamai pinigų, greitai mūsų gatvėse neliktų burzgiančių ir dūmijančių automobilių. Ir aš saviškį vežčiau tiesiai į laužyną.

Dabar TA paprastam lengvajam automobiliui kainuoja 42 litus. Nėra mažai. Tuo labiau, kad dažniausiai nesigauna ją praeiti iškart. Net jei senas automobilis ir tvarkingas – CO2 normalus kiekis, nesupuvęs, neprarūdijęs, viskas veikia, vis tiek prie ko nors prisikabina. Kiek žinau iš patirties, dažniausiai dėl lempų. Esą šviečia per aukštai. Visai nesvarbu, kad prieš tai važiavai į servisą jų sureguliuoti. Todėl važiuoji dar kartą ir už pakartotinę TA moki nuo 3 iki 9 litų.

Jeigu žmogus neturi pinigų naujam automobiliui, ar tai reiškia, kad nuo šiol jam bus lengva mokėti už techninę apžiūrą dvigubai daugiau? Ar tokiu būdu jis greičiau sutaupys – vis keisdamas tarpines, reguliuodamas šviesas ir tvarkydamas važiuoklę? Tuo labiau, kad TA brangsta (iki šių metų kovo ji kainavo 34 litus) ir turbūt brangs dar labiau.

Man juokinga, kai TA darbuotojas su šalmu palenda po automobiliu ir jį klebina, tikėdamasis, kad jis tuoj visas subyrės į dalis. Visai nenustebčiau, jei taip nutiktų. Kažkada jau rašiau apie nuostabius mūsų šalies kelius ir siūliau pavėžinti A. Butkevičių. Šįkart norėčiau tą padaryti jo automobiliu. O po to pabandyti kartu praeiti TA. Kol važinėji tokiomis duobėtomis gatvėmis, negali tikėtis, kad mašina bus tvarkinga. Trinktelėjus į duobę, visada dairausi atgal, ar nepalikau joje duslintuvo. Net ir naujas automobilis, pavažinėjęs metelius Lietuvoje, ima barškėti.

Dabar su tokiu pat barškančiu automobiliu į TA reikės važinėti kasmet ir sugaišti pusdienį stovint milžiniškose eilėse. Be to, jos dar ir padidės, nes automobiliai tikrinsis dažniau. Kažkaip labai greitai numatomas tik kainų kėlimas, tačiau apie didesnį apžiūros vietų skaičių nekalbama.

TA griežtėja, dažnėja, kainos auga. Keliai tokie patys (pavažiuokite Vilniuje Filaretų gatve iki galo – nemaža atkarpa netoli miesto centro iki šiol neasfaltuota ir duobėta), atlyginimai nekyla, nauji automobiliai nepinga, įmonės PVM už juos susigrąžinti vis dar negali. Koks dar automobilių parko atnaujinimas?

Kategorija: Visko po truputį | Komentarų: 18

Dalius

2007-11-23 9:41

Pagal oficialią statistiką atlyginimai kyla. O šiaip sutinku su išdėstytais argumentais.

Laura

2007-11-23 9:46

Na taip, oficialiai kyla. Šiek tiek. Bet kyla ir visų paslaugų bei prekių kainos, vadinasi, leisti sau daugiau mes negalime.

Dalius

2007-11-23 9:52

Vėlgi pagal oficialią statistiką galime. Oficiali infliacija apie 8% algų augimas 20%. Aišku, jei atsižvelgsime į realią infliaciją (t.y. vadinamąją pensininkų infliaciją) ir prisiminsime, kad dauguma atvejų algų augimas tai tik buhelterijos balinimas, tai čia jau kitas reikalas. Viskas priklauso nuo to kaip pažiūrėsi ;-) Tikrai yra žmonių, kurie nebiednėja net ir prie tokios infliacijos, bet kiek jų aš neįsivaizduoju.

+ simonas

2007-11-23 12:01

Kai servise reguliuoji žibintus, turi pasiimti čekį, kad darbai atlikti. Servisas turi garantuoti už savo darbų kokybę. Taigi, jei po jų reguliavimo žibintai vis tiek nešviečia tinkamai, važiuoji atgal pas juos, o jie tau už dyką reguliuoja. Taip pat nekenktų techninėje apžiūroje parodyti jiems kvitą, kad tik ką važiavai į servisą reguliuoti žibintų.

Kadangi aš tik šį rudenį paskutinį kart ėjau apžiūros, servisistai, tik sureguliavę žibintus, patys man įkišo antspauduotą čekį, kad galėčiau įrodyti, kad darbai buvo atlikti.

+ simonas

2007-11-23 12:03

Beje, dar vienas įdomus faktas, paneigiantis, kad TA griežtėja. Kokį mėnesį po TA, kai norėjau pasidaryti ratų suvedimą, buvo pastebėta, kad viena vairo traukė lenkta, o šarnyras išsidėvėjęs. TA net nemirktelėjo į tą pusę. Man šiek tiek pikta buvo dėl to. Tiesa, nuostolių kaip ir nepatyriau, bet jei jau TA praėjau, tai norėjosi tikėti, kad mašiniukas tikrai tvarkingas.

Laura

2007-11-23 12:36

Na, su čekiu tai visai neblogai. Reikės taip ir man daryti :)
O TA tai priklauso nuo tikrintojo, kuris apžiūri mašiną. Dar nė karto nepakliuvau pas geraširdį :) Beje, jie dažnai nekreipia dėmesio į nusidėvėjusias detales, bet kimba prie žibintų ar kitų smulkmenų, kurios nedaro įtakos saugumui kelyje.

Lucy

2007-11-23 13:06

Techninė apžiūra yra gerai. Gal bent pagaliau lemputes dažniau įsistatysite naujas. Jei nenori laukti eilėje, užsiregistruok, atlik apžiūrą ne paskutinę dieną.
O skųstis, kad tai yra brangu, absurdas – jei turi pinigų automobiliu važinėtis, būk malonus ir susitvarkyk. Automobilis dažniausiai yra prabangos daiktas, tad jei neturi pinigų preižiūrai, rinkis alternatyvų transportą. O su tvarkingų automobiliu, techninę apžiūrą praeiti tikrai nesunku ir niekas neknis ten proto.

Laura

2007-11-23 13:21

Alternatyvaus transporto Vilniuje nėra. Automobilį turiu 3 metus, nors tik nuo vasaros važinėju tik juo. Daug metų važinėjau viešuoju transportu ir matau tik vieną jų privalumą: kai esu pavargusi, nereikia vairuoti.
Nekenčiu lietuviškų autobusų ir troleibusų, kurie vėluoja, kaip automobiliai stovi kamščiuose, o juose nosį riečia nuo smarvės. Stotelių trūksta, didelė viešojo transporto dalis važinėja labai retai. Beje, įdomu, kaip seni troleibusai TA preina? O dviračiu ne visi gali važiuoti į kitą miesto galą.

Jolanta

2007-11-23 14:13

Pritariu autorės mintims. Mane taip pat prajuokino ministro pasakymas, kad tai paskatins automobilių ūkio atsnaujinimą. Juk buvo diskutuota apie PVM grąžinimą ne tik įmonėms, bet ir fiziniams asmenims už mažalitražius automobilius. Bet dabar net negirdėti apie tai . O papildomas TA gal ir privers laikinai susitvarkyti automobilį, bet jo nauju ir saugiu nepadarys. Aš pati mielai važinėčiau dideliu ,saugiu automobiliu, kuris turi keletą oro pagalvių (naujos klasės turi beveik visi). Bet…

Edas

2007-11-23 14:34

20% tai vidurkis, kuri labai pakelia neadekvaciai didelis kai kuriu asmenu oficialus uzdarbis (spaudoje tai ne karta mineta). Kad automobilis suprantamas kaip prabanga norisi nusikeikti, bet susilaikysiu, gal as Afrikoje gyvenu? Tempia paskutines bapkes is zmoniu ir tai tuo metu, kada reiktu galvoti apie priemones infliacijai stabdyti. Pabandykit paskaiciuoti kiek pakyla islaidos turint du vaikus, du automobilius ir zmona. :)
Mano skaiciavimais infliacija suryja maziausiai 5% kas menesi.

Jolanta

2007-11-23 14:56

Edas: vaikų neatsisakysi, bet žmonos galima (bus pigiau) . Blogiausiu atveju galima važioti žmoną savo automobiliu :)) Bet tai tik pajuokavimai !!!
Tas atlyginimų augimas matomas daugiausia ten, kur buvo labai žemi atlyginimai. O vidutinės pajamos taip sparčiai nekyla. Akivaizdu, kad kainos kyla nerealiai:maisto produktams, avalynei, kitoms būtinoms prekėms. Bet juk žmogaus poreikiai nepsiroboja vien tik valgymu ir būtiniausių rūbų įsigijimu. Puikiai suprantu, kad ypač vaikams to niekaip nepaaiškinsi.

Edas

2007-11-23 16:54

Aisq, meiluze kainuoja pigiau, nes nepretenduoja i bendrai uzgyventa turta, o kai neturi $ galima pasakyti, kad turi daug darbo. :)))

scania

2007-11-23 19:10

Kas įdomiausia tokiuose reikaluose, tai kad tą valdžią patys ir išsirinkom…

Andrius (nejau.net)

2007-11-23 20:40

Rašiau apie tai… Man irgi visiškai nesuprantamas toks valdininkų mąstymas.

Baužius

2007-11-23 21:12

Kaip pvz nueikite į mobile.de ir Lietuvos autosalonus. Palyginkite naujų auto kainas. Nustebsite sužinoję, kad vokiečiai moka 10-25 proc. pigiau už naujus auto… Kodėl?

hehe

2007-11-23 21:48

hehe, nereikia tik apie atlyginimus. Žmonės skurdžių skurdžiai, ale pereini per kiemus – nėr kur auto pastatyti.
Kai pradėjau važinėti į naują darbovietę prieš porą metų, vienam savanorių gatvės kieme buvo trys eilės žalios vejos tarp medžių. spėkit, kiek dabar likę? Lygiai pusė trečiosios. Kitur jau – automobilių nustovėta.

neziniukas

2007-11-23 22:23

Na kad jie visai su realybe prasilenkia – aišku. Čia panašiai kaip du draugai susitinka (rusai) – vienas turtingas, kitas nelabai. Vienas klausia “kaip gyveni” – tas pasakoja kaip Majamyje buvo, po to klausia kaip kitas gyvena. Tas sako “šiandien nevalgiau”. Na turtingas nustemba, sako “tai, žinok, prisiversti reikia!” Taip ir čia – “pisulka” parašys butkevičius, ir pulsim mersedesus, naujus pirkti…