Metro plauna smegenis

2007-09-11

Metro Vilniuje kūrėjai nebežino, kaip suktis iš keblios padėties ir įteigti, kad jų sumanymas yra geras. Jie ne tik turi tinklalapį, kuriame skelbia propagandines naujienas, bet dar ir lenda į blogerių bendruomenę siekdami idėjos populiarinimo už dyką.

Nors tu ką, bet aš netikiu, kad vilniečiai pritaria metro mieste idėjai. Arba apklausoje dalyvavo visiški neišmanėliai. Kam metro, jei turime autobusų ir troleibusų linijas? Kam metro, jei metų metus teks kentėti jo statybas, einančias netgi per senamiestį? O nauda – abejotina. Labai abejoju, kad žmonės masinės hipnozės paveikti paliks automobilius rūdyti kiemuose ir persės į metro, kuris turės tik kelias linijas. Jokiu būdu nesakau, kad Vilniui reikia tramvajaus. Bet metro irgi nekoks variantas… Geriau gatves platintų, o ne jas kasinėtų.

Kad kažkas iš to užsidirbs milijonus, aišku visiems. Bet tokio naglumo aš iš projekto dalyvių nelaukiau. Mat jie sugalvojo savo idėjas skleisti vis labiau didėjančioje blogerių bendruomenėje. Tio gavo laišką, kuriame siūlome bloge aprašyti, kaip jis įsivaizduoja metro Vilniuje ir koks tai būtų nuostabus projektas. Tikiu, kad tokį pasiūlymą gavo ne vienas blogeris.

Taigi, pasak akcijos organizatorių, reikėtų bloge įsidėti baneriuką “Noriu metro” ir gražiausiais žodžiais aprašyti metro Vilniuje viziją. O už tai siūlo… lipdukų. Geriausi rašiniai bus skelbiami jų tinklalapyje, o laimėtojas gaus… lipduką šaldytuvui. Na, žmonės, nejuokaukit. Už tokius skiedalus mažų mažiausiai patį šaldytuvą reikėtų atiduoti.

Blogerių daug. Jie skaito daug blogų, rašo, aktyviai bendrauja tarpusavyje. Suprantama, kad pasklidus idėjai apie gerąjį metro, ji galėtų paveikti žmones. Gal jie net imtų tikėti šia pasaka ir agituoti už kuo greitesnes metro statybas. Bet aš tikiu, kad blogeriai nėra tokie kvaili, kad pasiduotų tokiam smegenų plovimui.

Gaila, kad šio konkurso nebuvo anksčiau. Jis būtų puikiai tikęs į propagandos bloguose skleidimo pavyzdžius mano bakalauro darbe. Suprantu “Level.lt” idėją prašyti blogerių aprašyti jų parduotuvę ir už tai duoti dovanų. Bet juk niekas neprašė įsidėti banerio “Pirk Level.lt” ir pagirti? Ši e-parduotuvė puikiai priėmė kritiką ir pasitobulino. O metro iniciatoriai tenori prakišti savo idėją kaip aukso gabalą.

Papildymas: Tik dabar suvokiau, kad šio skatinančio rašyti laišką idėja buvo Ežiuko. Keista, kad žmogus, savo idėjomis skatinęs puošti Vilnių, dabar pasiryžęs jį perkasti skersai ir išilgai.

Kategorija: Visko po truputį | Komentarų: 18

Dalius

2007-09-11 16:43

Įdomus faktas, kad laišką parašė vienas tikrai žinomas blogeris ir kaip blogerį jį pažįstu daugiau negu kitus blogerius :) Taigi pastebėsiu, kad tavo pirma pastraipa šiek tiek neteisinga. Žurnalistiškai korektiška, bet vistiek neteisinga. Reikės detaliau apie tai parašyti…

Tio

2007-09-11 16:52

ech, o aš jau buvau pradėjęs rašyti… teks ištrinti… :))

Laura

2007-09-11 16:58

Įdomu, kuo ji neteisinga? :)

Vidmantas

2007-09-11 19:03

Manau tokios diskusijos verda lygmenyje “tramvajus ar metro”, o ne ar išvis ko nors reikia. Tai pagalvok kam būtų naudingiau rausti.

Jolanta

2007-09-11 19:05

Turbūt miesto avivaldybėje (iš kur ta iniciatyva kilo?)dirba jaunas ir talentingas “piaras” :) Brukti idėją per blogus! Originalu! :))
O kas tuos lipdukus dalina?

Merė Raili

2007-09-11 20:35

Metro tuneliai kasami štai tokiomis mašinomis http://en.wikipedia.org/wiki/Tunnel_boring_machine ir gatvės išrausiamos tik ten, kur bus stotelės.

ratukai

2007-09-11 20:56

visiskai sutinku su autores mintimis ir po siai dienai vis dar nesuvokiu – kam tokiam nedideliam miestui kaip Vilnius yra reikalingas metro. Juk jis net isibegeti nespes, kaip vilniu jau bus pervaziaves.

Lucy

2007-09-11 21:00

O aš tai pavydžiu miestams su metro. Nerealiai patogu.

Dovilė

2007-09-11 22:09

Jei turėtume tobulą troleibusų ir autobusų sistemą, nereikėtų jokio papildomo transporto. Maloniai kasryt riedėtume į darbus ir ramu būtų.
Bet dabar, baimindamiesi šalčio, smarvės, vėlavimų ir kt. nepatogumų, perkame automobilius, tuo patys sudarydami vis didesnius kamščius. O “parkavimas” asmeniškai man jau tapo keiksmažodžiu.
Tikrai nežinau, ar įmanoma tiek praplatinti kelius, tiek modernizuoti šiuo metu turimas viešojo transporto rūšis, tiek kitokių naujovių bei patogumų įvesti, kad grįžtų noras jomis naudotis. Gal įmanoma.
Tikrai nežinau, ar tai kainuotų, užtruktų ir pan. mažiau nei metro.
Anyway, kalbant siaurai, t.y. turint omenyje tik metro ir tramvajų, balsuoju už metro – dalį srauto nuo gatvių paimtų po gatvėmis, o ne taptų dar viena priežastimi ryte išvažiavus į gatvę pradėti ne su šypsena lūpose, o su rusiškais keiksmažodžiais.

Dalius

2007-09-11 22:12

Žiūriu jau pati supratai :) Man irgi laaaabai keista. Gal tiesiog jaunatviškas naivumas:

http://blog.sandbox.lt/page/index/lt/Vilniaus+metro

Laura

2007-09-12 8:24

Suprantu, kad gatvių niekas nekasinės. Bet man baisu, kad nuo vibracijos pusė Vilniaus sugrius. Jei jau nuo statybų šalia namas Šiaulių g. sugriuvo, tai tokių atvejų gali pasitaikyti ir kasant tunelius…

Merė Raili

2007-09-12 9:29

Metro pasaulyje iškasti ir po senamiesčiais, ir po dangoraižiais. Dar nei vienas nesugriuvo.

g12

2007-09-12 9:53

Statybų vibracija tai viena. Pačio metro vibraciją irgi reikia paskaičiuoti. Dirbant Pylimo gatvėj monikas ant stalo linguodavo net trului pro šalį važiuojant.

Jolanta

2007-09-12 10:42

Pritariu Dovilei, kad reikia tiesiog patobulinti tai,ką turime-autobusų ir troleibusų sistemą. Gyvenu nuo centro (Katedra) uz 3 kilometrų (jau šimtą metų), bet jokios stotelės arti niekada nebuvo ir jau tikrai nebus. O 15 ar 20 min žingsniuoti iki troleibuso nesąmonė.Kitas variantas irgi ne ką geresnis, nes artimesnis autobusas važiuoja ,pvz.po septintos vakaro kas 1,5 – 2 val. Autobusai nešvarūs, smirda.Jų kasdien niekas neplauna.Tose šalyse , kur visuomeninis transportas sutvarkytas protingai, dauguma važinėja juo. Apie tai ne kartą pasakojo pažįstami iš Belgijos, Vokietijos ar Liuksemburgo.Bilieto kaina ten ,žinoma, gerokai didesnė, bet atvyktimas laiku garantuotas ir niežais ar tuberkulioze apsikrėsti ten nedaug šansų :)

Lucy

2007-09-12 14:25

3 kilometrai yra labai nedaug nuo centro, dėl to ir visiškai nėra poreikio netgi jokiam visuomeniam transportui, tačiau iš tolimesnių rajonų iki centro kelis kartus daugiau.

u-

2007-09-12 19:16

Na nesigilinu į kitus aspektus, bet kad kažkas gerokai iš tokių projektų (metro ar tramavajaus) prasiplaus pinigų – tai faktas.

Jolanta

2007-09-13 11:48

Lucy-
ta ir norejau pasakyti, kad net gyvenat netoli (santykinai) centro nera galimybiu be problemu pakliuti ten , kur reikia. Visgi iki darbo vietos zingsniuoti apie 4,5 km nenoriu (juo labiau nenoreciau tempti maisto produktu toki kelia), todel vaziuoju automobiliu, stoviu spustyse ir tersiu aplinka. Todel manau, kad Vilniuje nesutvarkyta visuomeninio transporto sistema .

Mikas

2008-02-11 21:11

Nagi vilnieciai, visu pirma kas dabar nevazineja visuomeniniu transportu, nemanau, kad ir juos isvalius ir priziurint plius pakeliant kaina bilieto, kils noras vazineti jeis. Metro yra visai nauja transporto rusis, kuri yra saugesne, greitesne, patogesne, neabejotinai nemazai vilnieciu persestu i metro. Vilnius tikrai nemazes, o transportas kasmet vis augs, jei zmones imasi dabar iniciatyvos rengt metro tai yra gerai, nes jei viskas gerai zadama pirma linija tik po 12metu, o tada ar zinot kas desis keliuose??? Vazineju i darba jau 3 metus ir tikrai pastebiu kasmet vis prastejancia situacija. Iki darbovietes vaziavimo laikas pailgejo 20min! O jei dar kokia avarija, tai pestute greiciau daeiciau ;/ Jau nekalbu apie kuro sanaudas. Beabejo, kas protingi is to pelnysis, bet tai ir akivaizdi nauda pilieciams. Jus man pasakykit, kodel kai kurie nusiteike pries metro? Ar Jum trukdo? Ar manot, kad veltui isvaistys mokesciu moketoju pinigus? Gal gerai persiskaitykite metro galimybiu studija!