Kai už mus galvoja kelio ženklai

2007-08-29

Kad ateina ruduo sprendžiu ne iš to, kad atšalo, o iš patrigubėjusių kamščių Vilniaus gatvėse. Jei dar prieš savaitę iki darbo nuvažiuodavau per 10 minučių, dabar pačiu piko metu važiuoju beveik pusvalandį. Ir tai jau sunkiai randu vietą mašinai pastatyti.

Tiesa, vakar mane nudžiugino Rinktinės ir Žvejų gatvių sankryžoje neveikiantis šviesoforas. Mat dėl to kamščių toje vietoje ir nebuvo. Visi vairuotojai draugiškai praleidžia vieni kitus, neužkemša sankryžos, netgi nepypsena ir nedaro avarijų. Gal dėl to, kad pajaučia atsakomybę? Žinoma, kai nedega jokia šviesoforo spalva, važiuoji atsargiau. Tuomet stebi ne tik, kaip važiuoja kiti, bet ir tai, kaip važiuoji pats.

O šiandien šviesoforas, deja, vėl veikė – sankryža užsikimšusi, žmonės nervingi. Tiesa, juk ir pati prasmukau jau beužsidegant raudonai… Ar galima teigti, kad visų kamščių priežastis yra šviesoforai? Turbūt taip, nes jie daro įtaką vairuotojų atsakomybei. T.y., mažina ją.

Tiesiog važiuoji ir negalvoji, nes už tave “galvoja” kelio ženklai. Tereikia juos stebėti ir vykdyti nebylius nurodymus. Čia suk į dešinę, nors būtų galima ir tiesiai – mašinų beveik nėra. Čia negalima į kairę, važiuok tiesiai penkis ratus aplink Vilnių, kol pateksi ten, kur reikia. Tokie draudimai ne mažina kamščius, o juos didina, nes vairuotojai juk niekur nedingsta, jie tiesiog susigrūda kitur. Pastebėjau, kad vietose, kur mažiau ribojimų ir šviesoforų, būna mažiau ir avarijų, ir kamščių, ir nervų.

Prieš savaitę Rinktinės g. šalia Kalvarijų turgaus ant perėjos pastatė kažin kokias saleles. Net neįsivaizduoju, kam jos gali būti reikalingos. Žmonių saugumui? Koks dar saugumas, šeštadienį per pietus ten reikia saugotis vairuotojams, kad senukų armija kiaušiniais ir bulvėmis neapmėtytų – tik pabandyk nepraleisti.

Pagalvojau, kad ta salelė į gera neišeis, greit sulauksim naujos avarijos. Ir še tau – užvakar dvi mašinos neišsiteko susiaurėjusiame kelyje ir gražiai sulipo viena su kita (beje, policijos jos laukė 2 valandas. 22 val susidūrė, vidurnaktį atvažiavo ekipažas. O lyg ir ne piko metas, avarijų neturėtų būti daug…).

Stato valdžia aplinkkelius, gerina kelius, o kamščiai kaip buvo, taip ir liks. Kol nepareguliuos šviesoforų ir nepamažins visur prikaišiotų ženklų, jie tikrai niekur nedings. Mašinų tik daugės ir naivu būtų tikėtis, kad socialinė reklama paveiks visus vairuotojus ir jie ims važinėti viešuoju transportu. Be to, ir viešajam transportui ne pyragai. Šįryt vienas troleibusas graudžiai vilkosi paskui kitą, nes neužteko laidų, o jo kelio juostoje mašinų visai nebuvo…

Kategorija: Visko po truputį | Komentarų: 11

g12

2007-08-29 11:02

Taigi štai kodėl keliuose karo stovis: tokie vairuotojai kaip tamsta “nusimeta” atsakomybę ir perleidžia ją ženklams, šviesoforams ir kitiems puškinams :))) O aš ir gavoju… :)

Laura

2007-08-29 11:08

Atsakomybės aš nenusimetu niekada ir autopilotu pagal ženklus nevažiuoju. Net išlindus į sankryžą per žalią apsidairau, ar koks beprotis neatvažiuoja iš šono. Deja, ne visi vairuotojai tokie :)
Tiesa, nepaisyti raudono šviesoforo ir bandyti spėti pralėkti, nes asmeninė atsakomybė aukščiau visko, irgi nieko gero…

+ simonas

2007-08-29 11:21

Dar vienas argumentas už tai, kad įstatymas išsigimė – nebe padeda, o trukdo visuomenei.

g12

2007-08-29 11:24

Greičiau visuomenė išsigimė: visi “protingesni” už įstatymą ir leidžia sau jo nepaisyt. Tada vargšai įstatymleidžiai griebiasi desperatiškų veiksmų primenančių skęstančio kapanojimąsi.

Jolanta

2007-08-29 11:26

Viename Vokietijos meistelyje eksperimento tvarka buvo nuimti VISI kelių ženklai. Ir ką manot? O gi tvarkos padaugėjo, neliko spūsčių (na, gal spūstelių, nes miestukas nedidelis) ir išaugo vairuotojų atsakomybė bei tolerancija. Pamėginsiu internete rasti to miestelio pavadinimą.

Lucy

2007-08-29 11:34

Apskritai tai centre betvarkę kelia didelis ofisų kiekis. Niekaip nesuprantu, kam centre laikyti žmones, kurie net su klientais nebendrauja, o jei bendrauja tai visktiek važiuoja pas klientą…

Laura

2007-08-29 12:01

Drachten’o mietselis Olandijoje ir Bohmte miestelis Vokietijoje. Angliškai: http://www.dw-world.de/dw/article/0,2144,2143663,00.html
vokiškai: http://www.zeit.de/zeit-wissen/2005/05/Verkehrsberuhigung_NEU.xml

Jolanta

2007-08-29 12:07

Taip pat radau :D Beje, tai yra ES projektai, kurių iniciatorius yra olandas Hans Monderman. Ten kaip tik ir akcentuojama, kad per didelis eismo reguliavimas sukelia spūstis (aplinkos tarša, sveikatos problemos, laiko kaštai ir t.t.). O pas mus einama būtent atvirkštiniu keliu – kuo daugiau ženklų ir idiotiškiausių sankryžų.

taspats

2007-08-29 21:18

Jei visi žmonės būtų protingi ir važiuotų pagal visas taisykles (ženklinimą taip pat), kamščių gal nepamažėtų, bet beprasmių avarijų nebeliktų. O kas dabar pas mus aktualiau?…

g12

2007-08-29 22:33

Perdėm didelių apribojimų pas mus dar ne tiek ir daug, na bent šiuo momentu Vilniuj į galvą ateina tik du. O šviesoforų nesureguliavimas jau tikrai pyktį kelia (bet girdėti pažadai, kad nuo kitų metų bus kažkiek “žalių bangų” pagrindinėse gatvėse), o tarkim greičio apribojimas mieste iki 50 labai pamatuotas, sutinku su tuo, nes vis tiek vidutinis greitis kertant miestą būna tarp 20 ir 50. Taip kad belieka tik išmokti tarpusavio supratimo bei kultūros (beje apie tai yra punktas ir taisyklėse :))

coque iphone 11

2019-10-27 13:21

I question you can find 15 men and women in this nation who does include identified with regard to Romney aside from the belief that they has never released their tax statements. Now i’m along with Romney within this one.
coque iphone 11 https://www.anten.fr/

Komentavimas leidžiamas tik registruotiems vartotojams.