Ir kas tokioms vištoms teises duoda?

2008-05-15

Pavadinimui panaudojau jaunojo savo bendradarbio retorinį klausimą. Šiandien, prieš pat man išeinant namo, išgirdau pasipiktinimų laviną apie vairuojančias moteris. Žinoma, jie peraugo į provokacijas mano adresu, tačiau neturėjau nuotaikos diskusijoms. Bet nutylėti juk negaliu :).

Vairuoju aš tikrai ne visą amžinybę, labai toli nevažinėju, bet po miestą – kasdien. Todėl man maloniau važinėti judriomis gatvėmis, o ne greitkeliais. Prisižiūriu visokių vairuotojų: lėtų, greitų, vėplų, piktų, nervingų, linksmų, idiotų, mandagių ir t.t. Tačiau negaliu pasakyti, kad moterys vairuoja blogiau už vyrus. Žinoma, tokiam mąstymui didelę įtaką daro tai, kad aš pati – moteris, tačiau galvoju, kad manymas, jog visos moterys už vairo – vištos, yra tik stereotipas.

Anksčiau moterys turėjo sėdėti namie, šluostyti vaikams snarglius, kepti kotletus ir laukti sugrįžtančio vyro. Tiesiog buvo taip priimta. Taip pat, kaip ir manymas, kad visa technika turi rūpintis vyrai, na, o tokiu stebuklu, kaip automobilis – tuo labiau. Todėl į vairuojančias moteris visi žiūrėdavo kreivai.

Ir tai išliko iki šiol. Jei vyras padaro avariją – jam nepasisekė. O jei moteris – tai visos jos kvailės. Nes juk moteris turi sėdėti namie ir šluostyti vaikams snarglius. Nors vairuojančių moterų yra mažiau nei vyrų, o “If draudimas” teigia, kad jos avarijas padaro 25 proc. dažniau nei vyrai (arba jų 25 proc. daugiau nei vyrų nepabėga iš įvykio vietos ir praneša apie įvykį draudimui), priežastis vis tiek ne kvailume.

Pirmiausia, dauguma moterų automobilius iš garažų ištraukia retai. Tik kai vyro nėra namie, o nusipirkti kažką pavalgyti reikia. Taip pat jos bijo važinėti žiemą, nes prastesni keliai. O pavasarį, pamiršusios, kur stabdis, o kur sankaba, važiuoja pirkti gėlių balkonams. Tokių ypač daug išlenda balandžio mėnesį. Žinau, nes matau ir pati nervinuosi dėl tokių.

Antra, moterys kelyje jaučiasi nejaukiai. Kai kurie kelių ereliai, pasitaikius menkiausiai progai, užpypins, aplenks, įsirikiuos prieš nosį, nes kaip čia dabar paskui bobą važiuosi… Kai pasimeti, avariją ne taip ir sunku padaryti. Juk nemalonu vairuoti, kai uždelsus sekundę prie žalio šviesoforo, galinio vaizdo veidrodėlyje matai jau žaliai violetinį iš pykčio vyrą.

Nežinau, su kokiomis merginomis (ar mergina) važinėja mano jaunasis kolega, bet jo pateikti pavyzdžiai dėl “vištiškumo” buvo tokie: moterys, pamačiusios priešais kliūtį, rikiuojasi tik tuomet, kai jau beveik į ją atsiremia. Arba rikiuojasi labai staigiai, o po to nesupranta, kodėl visi aplink pypsena.

Staigiai rikiuodavausi ir aš. Kai mokiausi vairuoti. Bet dabar – tik ekstremaliais atvejais. O jei važiuojantys iš paskos bent kartais įleistų besirikiuojančius, gal ir tų avarijų būtų mažiau. Nes dabar rodai posūkį kelis šimtus metrų, o visi lekia kaip lėkę. Žinau aš savo vairavimo klaidas: kamštyje gana per greitai pajudu iš vietos ir stabdau. Nors kitaip neišeina – mano kledariukas, nepadavus gazo, gali ir užgesti. Kartais mane vyras kaltina, kad velkuosi. Na, nežinau, kai gatvėje daug automobilių, greičio stengiuosi neviršyti, o šiaip – 5-10 km (vat ir prisipažinau). Tai koks čia vilkimasis? Užtat kelyje be kliūčių niekada nevažiuoju lėčiau, nei leistina. Būna, apsižioplinu, pasuku ne ten, persirikiuoju ne laiku, nepamatau ženklo. Sunkiai važiuoju atbula, ne visada gerai jaučiu mašinos gabaritus.

Užtat nežiūriu į mergas trumpais sijonais. Nekalbu vairuodama telefonu. Nevažiuoju per raudoną. Visada praleidžiu pėsčiuosius. Stengiuosi važiuoti ta juosta, iš kurios reikės pasukti, nelendu į žiedą iš pirmos juostos, neužlendu sankryžoje į priekį, nelenktyniauju ir tikrai nesėdu prie vairo išgėrus.

Važiuodama šiandien iš darbo stebėjau vyrus. Vienas iš trijų kelio juostų padarė keturias. Nes labai norėjo mane aplenkti priešais šviesoforą, bet nespėjo. Po to jis vis tiek įlėkė į sankryžą pirmas, o aš nespėjau, nes jau degant žaliai, prieš nosį pralėkė kitas vyriškis. Jam, aišku, jau seniai švietė raudona. Kitas, juodą “mersą” vairuojantys vyriškis buvo gudrus ir pabandė aplenkti kamštį. Bet niekas jo neįleido. Aš taip pat. Dar kitas nesivargino automobiliams pajudėjus į priekį, paspausti greičio pedalo. Nesvarbu, kad gale žmonės jau sankryžos viduryje susigrūdę.

Beje, įlįsti į sankryžą, kai ši jau ir taip užsikimšus, dažniausiai bando vyrai. Mat ne visi suvokia, kad degant žaliai, kartais tenka ir pastoviniuoti. O jei aš stoviu ir laukiu, kol automobiliai bent šiek tiek pavažiuos į priekį, dar užpypina. Dažniausiai parodau kokį nors negražų gestą. Tada vargais negalais apvažiuoja mane ir užkemša sankryžą galutinai.

Moterys gal ir ne taip puikiai orientuojasi keliuose. Bet jos ne tokios nervingos, ne taip skuba, kai nėra kaip skubėti. Jos nesijaučia kaip kelių dievai. Gal dėl to kai kurioms, būdama geresnės nuotaikos, pati papypsenu. Nes stovėti T formos sankryžoje rodant posūkį į kairę ir laukti, kol gatve nevažiuos nė viena mašina, gana kvaila. Tas pat ir su žiedais. Įlįsti vis tiek kada nors reikės. Todėl nesidroviu paraginti bailesnes vairuotojas. Tiesa, tik tuomet, kai prieš jas tikrai nėra automobilių. Nes išgirdusios pypsenimą dauguma šauna iš vietos kaip zuikiai. Net baisu, kad atsitrenks.

Taigi, nežinau, kas duoda vairuotojo teises vištoms. Galbūt tie, kurie susileidžia per egzaminą nuo šypsenos ar ašarų. Bet tikrai nežinau, kas suteikia teises gaidžiams, kurie važinėja girti, atima gyvybes arba sužaloja niekuo dėtus žmones visam gyvenimui.

Kategorija: Vyrai/Moterys | Komentarų: 35

Paulius

2008-05-15 22:00

Problema tame, kad tiems gaidžiams teisės išduodamos kai jie būna blaivi. Ant kaktos juk neparašyta, lakstys jis išgėręs, ar ne.

Draugishkas

2008-05-15 22:13

nu bet jeigu as skubu i darba ir priesais mane vaziuojantis is pirmo zvilgsnio padorus masiniukas ramia zveryno gatve vaziuoja 25 kilometru per valanda greiciu, vos vos pasiekdamas 30 km, ir ji aplenkes pamatau, kad uz vairo yra moteris… tai nepyk, bet tada tiesiog negali sutvardyti savo isiucio. na jei bijai vairuoti, juk galima vaziuoti troleibusais. vis vien greiciau bus…

ir pabaigai:

jei moteris rodo posuki i desine, dar nereiskia, kad ji suks i kaire, ji gali vaziuoti tiesiai…

nors izulumo is vyru keliuose neatimsi :)

Evil

2008-05-15 22:28

Di man sakė kažkada, kad moterys vairuoja prasčiau nei vyrai, dėl to, kad neturi tokios perfirines regos, ar kažkas pan :) reikėtų jos paklaust..

Laura

2008-05-15 22:30

Ech, o apie regą ir pamiršau parašyti, nors ketinau :) Skaičiau, kad vyrai geriau pastebi tai, kas yra toliau, o moterys – kas arčiau, todėl vyrams lengviau pamatyti viską, kas dedasi kelyje. Na, o moterys greičiau pastebi detales.

PinkCity

2008-05-16 7:12

Manyje vos ne kasdien toks įrašas, kaip šis, subręsta, bet paskui atslūgsta. Nes žinau, kad teisūs ir tie, ir tie. Būna tikrai nerealių vištų, kurių elgesys kelyje absoliučiai neprognozuojamas, ir mane, vairuojančią pagal taisykles, tokios gąsdina ir kelia stresą. O kad mūsų vyrai baisiai nekantrūs ir dėl minutės anksčiau atsiradimo darbe pasiruošę blondinėms žibintus išdaužyt – tikra tiesa. Jie gal labai savo darbą myli.

Salomėja

2008-05-16 8:32

Na bet mes ne taip ir dažnai skaitome, kokio delfio antarštę “penkios girtos merginos apsivertė/atsitrenkė į medį”… “Mergina lėkė 200km/h greičiu ir nesuvaldžiusi mašinos mirtinai sužeidė šeimyną” ir t.t. Man geriau jau tie nubrozdinti sparnai, posūkiai ne iš tos juostos ir pan., nei lakiojantys gaidžiai. Kas kad paga statistiką moterys padaro daugiau avaraijų, jei pagal statistiką, jose nukenčia mažiau žmonių?

eNyu

2008-05-16 9:32

Aš, kaip visi pasaulio žmonės, priskiriu save prie vairuojančių pagal taisykles.:) Bet sakant tiesą, tai aš išties keliuose esu labai ramus – nesikeikiu, nesiparinu, jei matau, kad kažkas nori persirikiuoti, išsukti iš šalutinio ar kitaip tvarkingai atsidurti mano juostoje – praleidžiu. Bet pastaruoju metu, kai tenka kiekvieną rytą iš šalutinio kelio išsukinėti į užsikimšusį pagrindinį, pastebėjau, kad merginos praleidžia mane labai retai – jos beveik visada prisispaudžia prie priekyje važiuojančios mašinos, o mane įleidžia už jų važiuojantys vyrukai.:) Kaži ar mano didelė mašina ar bais-gražus veidas jas atbaido?:D Neapibendrinu niekaip ir nieko jokiom vištom ir gaidžiais nevadinu.:) Tik konstatuoju, ką pastebėjau.

eNyu

2008-05-16 9:34

Ai, tiesa, sutinku su Salomėja. Moterys dalyvauja daugiau avarijų, bet jos beveik visos “metalinės”. O posūkių nerodantys kelių ereliai yra daug daug kartų blogiau.
Beje, pažįstu labai gerai (ir greitai) vairuojančių moterų.:)

neziniukas

2008-05-16 9:57

Viskas su jomis gerai. Juk nepykstat ant pyplių, kad tie į gatvę bėga? Jie kitaip negali. Ir moterys vairuoja taip, kaip vairuoja moterys. Man jos nemaišo – pasikeikiu ir varau toliau. Tikiuosi ir joms nuo keikmažodžių plaukai nekrenta, o pypsinti aš vengiu – gali dar išsigąsti, tada visai ragas bus :))) sėkmės joms.

Laura

2008-05-16 10:12

Aš kaip tik dažniau į kamštį įleidžiu vyrus, ypač tokius, kur gražiai šypsosi :)

Salomėja

2008-05-16 10:44

O svarbiausia, kad minėtas personažas, kurio įtakota Laura parašė įrašą, sugeba įmest nuorūką į saloną. Gerai, kad prie šviesoforo, turėjo laiko ją iškrapštyt…

Vidmantas

2008-05-16 11:35

Aš šiaip neturiu didelių priekaištų išskirtinai moterims, tik noriu paprieštaraut, kad moterys važiuoja ramiau :) Kaip tik pastebėjau, kad moterys dažniau būna nepakantesnės, piktesnės, tik neaišku dėl ko – kelias visiems tas pats.

O jei erelis-vyras ir erelis-moteris tai neduok dieve antrą variantą sutikti kelyje. Pirmasis dar būna nors moka vairuoti.

PinkCity

2008-05-16 12:25

Aš tai mielai praleidžiu ir įleidžiu gražiai prašančius priešais save. Gal čia dėl to, kad dar prieš pusmetį naudodavausi viešuoju transportu, o dabar su mašiniuku taip greit visur nuvažiuoju, kad man tikrai negaila keletą sekundžių sugaišti tam, kad kitas žmogus prieš mane susirikiuotų. Taigi visi visur spėsim!

Dina

2008-05-16 13:52

Su ta rega tai atvirkščiai – moterų regėjimas – periferinis, todėl jos pastebi kliūtis, bet tai, kas toliau, prasčiau mato. O vyrų – atvirkščiai. Todėl ir laksto jie drąsiau. Aš, pvz, pasimečiau vairuodama tamsoj ir kildama į kalną, nes staiga pradėjau nebematyti, kur važiuoju. Ir apskritai, kiek pastebėjau, merginos žiūri vairuodamos arčiau savo mašinytės, o vaikinai – toliau.

Jolanta

2008-05-16 14:29

Įdomi diskusija :)) Moterys, kurios daug važinėja, ypač darbo reikalais, mažai skiriasi vairavimo stiliumi nuo vyrų. Išvada : atsiranda patirtis ir pasitikėjimas . Draugė kartą dalijosi patirtimi, kad kai šalia sėdi jos vyras ir auklėja, tada ji visai nebegali vairuoti.Vakarų Europos šalyse niekas net pagalvoti nedrįsta, kad galima pasakyti, jog moterys vairuotojos yra vištos .Nes ten beveik visi vairuoja,nes tai būtinybė. Pas mus vyrai kenčia nuo to, jog dar vieni sritis sėkmingai (ar nelabai) okupuojama moterų.Ir reiškia savo pyktį (kalbu ne apie visus vyrus). O kad vyrukai irgi kartais važiuoja apie 30 km/h, tai niekas nesipiktina. tiesa, jie tuo metu stengiasi užsirūkyti arba kalba telefonu…Bet tai jau …įvaizdis :))

Evil

2008-05-16 20:22

Kad čia diskusija iš tuščio į kiaurą, ir tie, ir tie vairuot moka ir nemoka ;] Ir tokių ir tokių yra, absoliutinimai čia nepadės. Jei veina nemoka parkuotis, kitas gal išviso isiparkuos atbuliniu kartu su dar trimis mašinomis ir atvirkščiai jei vaikinas 200kmh greičiu spės pro 8 duobes išvinguriuot, tai kita gali ten visus ratus palikt :) Milijonas ir viena istorija yra kaip vyrai gerai vairuoja, kitas milijonas ir viena kaip moterys gerai vairuoja ir dvu milijonai + 2 atvirkštinių ;)

Blogorama #421 : nežinau.lt

2008-05-17 12:56

[...] Tai moka moteriškės vairuoti, ar ne? Moka, žinau. Bet man plaukai piestu stojasi dėl kito: ketvirtį kelionės jos nardo po daiktadėžę ieškodamos norimo CD, ketvirtį – viena ranka knisasi rankinėje, ieškodamos telefono (dažnai skambančio), dar ketvirtį – kalba tuo telefonu ir likusį ketvirtį skėsčioja rankomis, taip atsakydamos į kitų transporto priemonių vairuotojų ir pėsčiųjų priekaištus. Ne visos taip daro. Tik tos, kurios sutinka mane pavežti. [...]

Labas.blog

2008-05-19 11:00

Dėl to stereotipo, kad moteris negali ir neturėtų rūpintis technika arba namų remontu – gavau iš savo mamos tokį moralą telefonu, kai papasakojau, jog pati perdažiau mūsų namo stogelį virš pagrindinių durų!!! Nesupratau, sakau, mama, tai toks kūrybingas reikalas, užsimaniau ir perdažiau, big deal! O ji vis savo, kad ką kaimynai pasakys, ką žmonės pagalvos, jau kad jos vyras koks tinginys liurbis, kad moteriškė pati turi gremžtuvais skusti senus dažus ir pati dažyti… Manau, stebėtis vyrais nereikia – juos tokius išauklėjo panašiai mąstančios jų mamos!!!

Jolanta

2008-05-19 12:57

Labai juokinga man pasirodė vaizdelis apie moralizuojančią mamą :)) Prisiminiau , kaip mano buvęs vyras pareiškė, kad geriau , kai moterys nemoka vairuoti (jo dabartinė žmona nevairuoja).Todėl , kad tada jos mažiau emancipuotos ir labaiu priklausomos. Taigi, gal tai dar vienas argumentas, kodėl vyrus taip siutina vairuojančios moterys :)) Kad nesunervuočiau čia skaitančių vyrų, pridursiu, kad aš tokia arši ir savarankiška anksčiau nebuvau, kol manęs tokia nepavertė mano ex-vyras pastoviu neveiklumu ir bumbėjimu, kai reikėdavo jo pagalbos…

Evil

2008-05-19 21:02

Nemanau, kad vairuojanti moteris yra minusas.. reik gi kažkam vyra “trūkusį” parvešt.. :))

pliumpa

2008-06-09 16:00

mano vyras pats man pasiūlė mokytis vairuoti, nes kai gimė trečias vaikas užknisau prašinėdama – nuvežk į parduotuvę, į polikliniką, pas mamą ir t.t. Žinau kaikurių vyrų požiūrį į vairuojančias moteris, bet nekreipiu dėmesio, nes ir tarp vairuojančių vyrų yra “vištų”. Mano vienas pažystamas pasakė, kad vairuojanti moteris jamatrodo labai seksualiai – tokia stipri, pasitikinti savimi ir truputi gąsdinanti. O jei kas nepraleidžia – atsidarau langą šypsausi ir mojuoju ranka, kartais gerai yra parodyti, kad vairuoja moterys :)

Jaunasis kolega

2008-06-11 13:02

Nieko blogo pries moteris neturiu. Pikta tai, kad atsiranda tokiu klausimu “kodel jis man pypsena ir migrgsi???” Mieloji, taigi tu vaziuoji laisves prospektu 50 antroj juostoj, arba kodel jis pypsena vel man !!..esu karstakosis, bet tada bunu itin ramus ir vel sakau “gal todel, kad sitoje juostoje galima sukti tik i kaire, o tiesiai vaziuoti – kita juosta. ir galiausiai lieku kaltas as, nes kai sedziu salia, tai ji “Tik tada vairuoja prastai :) “. Daug atiduociau jeigu leistu bent akimirkai suprasti ka kai kurios moterys galvoja vairuodamos..arba”KO NORI MOTERYS”.

o viskas prasidejo nuo vairavimo..:)

Taika.

Tio

2008-06-11 13:50

Visiškai pritariu jaunajam kolegai. Ypač apie “vairavimą prastai”. :)

Laura

2008-06-11 14:03

Galiu paaiškinti, kodėl moterys taip sako (dėl vairavimo prastai). Nes vyrai: blaško dėmesį, žaliuoja, mėlynuoja ir raudonuoja sėdėdami šalia, burba, griebia už vairo, šaukia, dejuoja, miršta, aiškina, kur sukti ir kokią pavarą mesti, pyksta, kad per greitai/lėtai važiuoja ir visaip kitaip trukdo. Ar galima vairuoti gerai tokiomis sąlygomis? Tiesa ta, kad vyras, sėdėdamas šalia vairuojančios moters, niekada nebus patenkintas :)

Jaunasis kolega

2008-06-11 14:42

Laura, BINGO!

Beveik taip ir darau :))). Na bet o kaip kitaip elgtis kai matai avarines situacijas ??
Nors vakar man buvo nerealus ragas. Vaziuojam i akropoli, o ten eileeee. tai ji ilenda i juosta, kuri suka i akropoli. As aisku pradedu klausti, kaip ji dabar – pakirs, uzlys priekyje ar… Bet..privaziuojam priekyje prie kazkokio bahuriuko bmw ir sypsodamasi gestais paklausia “ar galiu ?”. Rezultatas aiskus. Va ten as ir pasakiau “Lygis. Saunuole”.

Dar vienas pavyzdys: “Ne, dabar as nesirikiuosiu, nes nespesiu” (neesu labai patyres, bet matau tarpa bent 3 masinom). Kitas: snai ilenda “milimetrovkem” tarp masinu. as sedziu apakes. “Mieloji, kodel tu taip darai?” ats.”tai jis tikejosi, kad as taip padarysiu, todel laike distancija”…

Tio

2008-06-11 14:48

OT: vyras TIK sėdėdamas šalia moters tikrai niekada nebus patenkintas :P

garbane

2008-10-09 14:53

Kad su brangiuoju prasciau vairuoju – faktas. Kitaip neimanoma kai nuolat nurodineja ka daryti ir viska komentuoja. Susinervinu, o susinervinus as tikrai netampu geresne vairuotoja. Kita vertus, jis ne tik mane sitaip terorizuoja bet ir savo teva ir kitus seimos narius. Tiesiog nepakenciama..

tinyurl.com

2019-11-23 17:00

I am really impressed with your writing skills as well as with the layout
on your blog. Is this a paid theme or did you modify it yourself?
Either way keep up the excellent quality writing,
it’s rare to see a great blog like this one today.

the coconut oil

2019-11-26 1:36

I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good.

I do not know who you are but certainly you’re
going to a famous blogger if you are not already ;) Cheers!

plenty of fish dating site

2019-11-26 8:32

We’re a group of volunteers and opening a brand new scheme in our community.
Your website offered us with useful info to work on.
You have done an impressive job and our whole community will likely be thankful to you.

ps4 games

2019-11-29 4:31

First off I would like to say awesome blog! I had a quick question that I’d like to
ask if you do not mind. I was interested to find out how you center yourself
and clear your mind prior to writing. I’ve had trouble clearing my thoughts in getting my ideas out.
I truly do take pleasure in writing but it just seems like the first 10
to 15 minutes are usually lost just trying to figure out how to begin. Any recommendations or hints?

Thanks!

quest bars cheap

2019-12-01 2:52

Spot on with this write-up, I honestly think this website needs a great deal more attention. I’ll probably be returning to read
more, thanks for the information!

Komentavimas leidžiamas tik registruotiems vartotojams.