“Gal galima be recepto?..”

2007-07-26

Ar jums yra kada nors buvę taip, kad skubiai reikia receptinių vaistų, o recepto neturite? Man yra. Tuomet einu į vaistinę apsimetusi kvailele, kuri receptą “pamiršo” arba nežino, kad jo reikia, arba atsiprašinėja ir pažada kitą kartą būtinai gauti receptą.

Štai dabar pradėjo griežčiau kontroliuoti kontraceptinių vaistų pirkimą. Anksčiau bet ko galėdavau nusipirkti, o dabar vaistininkė ima skaityti moralą, kad ateinu be recepto. Tiesa, kontraceptiniai vaistai visuomet buvo receptiniai, tiesiog niekas į tai nekreipė dėmesio. O štai dabar, mielosios, turime eiti pas gydytoją ir prašyti lapelio vaistams nuo vaikų. Sutinku, kad pompuoti į organizmą hormonus ne itin sveika, tačiau receptas? Čia gi ne antibiotikai. Gal ateity iš vis neliks kontracepcijos? Pasidarysim kokius 5 vaikus, o tada šmaukšt – vazektomija vyrui arba kiaušintakių perrišimas. Kad gimstamumas būtų didelis. Jokių receptų nereikės.

Šiandien vėl teko bendrauti su griežtai taisyklių paisančia vaistininke. Ji, užsivedusi nuo savo pasakojimų apie ginekologinius patikrinimus, dar paklausė, kam man reikalingi vaistai nuo migrenos “Cinie”.

-Nes man jie padeda, kai būna migrena.
-Bet ar juos jums kas nors išrašė?
-Ne, ir visuomet perku juos be recepto.
-Bet ar jūs darėte tyrimus?

Ir taip be galo. O Dieve, aš juk neprašau kažkokių itin stiprių nuskausminamųjų. Tai tiesiog elementarūs vaistai nuo migrenos, kurių man reikia kokį 1 kartą per mėnesį. Beje, ne tiek jau daug gydytojų Lietuvoje vertina migreną kaip ligą. Ypač tokia šeimos gydytoja, kaip mano, kuri galvos skausmą pataria gydyti žolelėmis arba sako, kad tai psichologinė problema. Nei tyrimų nepasidarysi nemokamai, nei receptą gausi.

Yra žmonių, kuriuos migrena kamuoja labai dažnai. Štai užklumpa kur mieste skausmas, o recepto nėra. Ir įrodyk dabar kokiai sugižusiai vaistininkei, kad tau tikrai blogai. Kodėl tokie vaistai kaip ibuprofenas parduodamas be recepto, nors yra stiprus nuskausminamasis, o štai tablečių nuo migrenos net savitarnos vaistinėse reikia prašyti prie kasos? Juk jie ne nuskausmina, o sutraukia galvos kraujagysles, nes nuo jų išsiplėtimo migrena ir kyla.

Tiesą pasakius, ne itin suprantu, pagal kokius standartus vaistai tampa receptiniai. Ko tuo siekiama – kad nepersivalgytum stiprių vaistų, ar kad nepriprastum prie jų? Kiek matau, jie neskirstomi pagal stiprumą, nes apie tokių stiprių vaistų kaip “Metindol Retard” receptą vaistininkė nė neužsiminė. O jo lyg ir reikėtų…

Kategorija: Visko po truputį | Komentarų: 46

zoozle

2007-07-30 9:09

o tu noretum kad “nuo taves” butu tais vaistais ishsigyde?

Laura

2007-07-30 9:31

ech… kam tas perdetas naturalizmas? “Gydesi” visi ir “gydysis” visa laika tiek vaistais, tiek kitomis kontraceptinemis priemonemis. Ar dabar myletis galima tik tuomet, kai nori vaiku?

zoozle

2007-07-30 11:57

visi renkames pagal save.

tik visur reikia stengtis ishlaikyti kritini matyma.

save teisinti tuo kad “visi gydosi” – klaidingas kelias – nes at the end of the day – lieki vienas su savimi ir savo vidiniu ash – be jokiu “visi”…

Laura

2007-07-30 12:57

Aš savęs neteisinu, nes nematau čia nieko smerktino. Žinoma, kiekvienas elgiasi taip, kaip jam atrodo geriau.

zoozle

2007-07-30 13:58

gal todel ir nematai nieko smerktino – nes niekada negirdejai kad daiktai galbut yra kitokie negu tau “dabar” atrodo.

ir tai manes nei kiek nestebina nes visa vishai platinama informacija apie kontracepcija yra tik teigiama – farmacijos verslas yra galingas.

Tio

2007-07-30 14:01

> zoozle

tai myletis siulai tik tuomet kai nori vaiku, kaip Laura sake?

Laura

2007-07-30 14:04

O kas čia smerktino, jei vaikų norisi tik tuomet, kai galėsi jiems suteikti gražų ir aprūpintą gyvenimą? Ar vaikas turi augti su tėvais vieno kambario nuomotame bute, kur nebus vietos nei dūkti, nei mokytis? Man tai atrodo beprotiška.

Kontracepcija yra arba hormoninė, arba nepatikima. Kai nėra iš ko rinktis, renkiesi gerą ateitį tiek sau, tiek savo vaikui.

Tio

2007-07-30 14:08

jau zinau ko tuoj susilauksi :) grasinimu, kad hormonai tave taip “suvalgys”. kad nei tau nei vaikams gyvenimo nebus.

Jolanta

2007-07-30 14:19

Jooo… Niu ir diskusija..:)) Geriausiai apsaugo nuo nepageidaujamo nestumo stikline vandens.Kada isgerti? Vietoj “to” :)) Bet itariu , kad uzsitesusi tokia terapija kenkia galvai :D

Tio

2007-07-30 14:22

siaip ir aspirino tablete padeda :)
jei mergina ja laiko stipriai suspaudusi tarp koju :D

zoozle

2007-07-30 14:44

>>Laura

Gyvenima renkiesi sau. Patogu.
O del vaiku – nusprendi kas gyvens – o kas ne.
Irgi patogu.

>>Tio

Jeigu “myletis” nuo zhodzhio meile – tai tam visada yra geriausias laikas.

Laura

2007-07-30 14:46

Tai gal tiesiog uzsaldom spermatozoidu kelias porcijas ateiciai ir darom vyrams vazektomija? Kai reikes vaiku, bus is ko :)

Laura

2007-07-30 14:48

Zoozle> geriau nuspręsti, kas gyvens, nei nespręsti nieko ir palikti vaikus vegetacijai. Man patogu rinktis kokybišką gyvenimą nei suteikti bet kokį, vien “iš reikalo”.

Tio

2007-07-30 14:49

> zoozle

tai tu kontracepcija prilygini abortui?

zoozle

2007-07-30 15:15

>>Laura

Be jokios abejones tap yra patogu.
Patogu ir svarbiausia kad abejoniu nebutu kad tai yra teisinga.

Kokios cia gali buti abejones kai tokie tvirti argumentai Lauros puseje:
1) Visi juk taip daro!
2) Reklamuoja visur – negi sh… reklamuos?!
3) Viska planuoju – o planuoti yra labai gerai!
4) Tam prieshtarauja tik kazhkokie religiniai fanatikai ir nukvake – vaiku tvirkintojai!!

Tio

2007-07-30 15:19

nu va kaip gerai, man atrodos tuoj diskusija baigsis… nebent zoozle teigsis pasakyti savo argumentus pries :)

zoozle

2007-07-30 15:46

paskaityk argumentus uzh ir jeigu moki skaityti – pamatysi.

Tio

2007-07-30 15:52

ats i tavo argumentus uz :)

1) Kiekvienas zmogus renkasi kaip jam gyventi. Nebutina vadovautis bandos instinktu. Jei Tau asmeniskai nepatinka daryti taip, kaip daro visi – nedaryk… bet mokek toleruoti tuos, kurie daro kitaip ne tu.

2) nezinau is kur tu zinai kokias kontracepcijos priemones vartoja Laura, bet galiu pasakyti, kad ju nereklamuoja, tad sita tavo argumenta galime atmesti.

3) Tokie jau laikai atejo, kai zmogus yra priverstas planuoti. Spontaniski veiksmai gali pakereipti gyvenima ne ta linkme, kuria noretusi. Tai tinka ne tik kontracepcijai. ;)

4) As asmeniskai nezinau kas priestarauja kontracepcijai. Galbut, tu tokiu zmoniu pazisti daugiau nei as.

Laura

2007-07-30 15:53

Zoozle, tu labai idomiai interpretuoji mano zodzius :)

1 Sakau, kad visi daro taip, kaip jiems atrodo geriau. Kaip sako, del skonio nesigincijama.
2 Apie reklamas neuzsiminiau ne zodziu. Kur radai?
3 Planavimas yra TIKRAI gerai. Nebent nori gyventi vienkiemyje su 5 snargliais, 3 karvem ir be pinigu. Iki to kiekvienas gali “nenusiplanuoti”.
4 Religiniai fanatikai ir yra del to fanatikai, kad priestarauja juokingiems dalykams ir laikosi savo nuomones isikibe – nemato nei kitu argumentu, nei patys svarsto. O kokie dar vaiku tvirkintojai?

zoozle

2007-07-30 16:00

>>Laura >>Tio

Jusu abieju punktai nr4 – atsklaidzhia tam tikras bendrojo ishprusimo spragas.

Jau pradedu suprasti kodel jums ramu – ir kodel nekyla jokiu abejoniu.

Kai nezhinai ishtiesu labai ramiai gyveni.

Jolanta

2007-07-30 16:02

Prie ko cia reklama ir kiti filosofiniai marazmai? Gal geriau, kai daromi abortai? Ar gimdomi vaikai, kurie reikalingi pasalpai gauti? Nenukrypkim nuo realybes ir nepropaguokim nesamoniu – kiek dievulis dave, tiek gerai. Seniai niekas su zagre arimu navagoja ir desimt nuskurusiu vaiku duonos pluta nemaitina. O tie, kurie gauna tik duonos pluta, kencia nuo pasaipu ir jauciasi nepilnaverciai. Taigi tos kalbos apie “neplanavima” yra tikrai nukvakusios! (Arba jas labai patogu kalbeti tiems, kurie tiesiog nespeja su laiku ir nesugeba prisitaikyti prie nauju gyvenimo tempu. )

zoozle

2007-07-30 16:04

o ar tu esi tikra, kad shiuo atveju, zhinai kas yra tamsa o kas shviesa?

Tio

2007-07-30 16:04

zinau pakankamai uz ir pries, kad galeciau nuspresti blogai tai ar gerai. Gal galetum mane apsviesti kokia paslapti apie kontracepcija nesioji?

P.S. interpretuoti moki, bet nesupratai kad religiniu fanatiku ir vaiku tvirkintoju as asmeniskai nepazistu ;)

Laura

2007-07-30 16:06

Vieniems sviesa yra paveikslelis virs altoriaus, o kiti tiesiog nori buti laimingi cia ir dabar.

zoozle

2007-07-30 16:06

Ar man chia tik taip rodo-ar tikrai- laura ishtryne savo komentara kuriame mane apkaltino bazhnytiniu tamsumu?

Tio

2007-07-30 16:08

oj, vel naujas Tavo komentaras, zoozle… as nezinau, gal Tau pakalbet neduoda kas ar kaip, bet iki siol nieko kontretaus ar protingo nepasakei. Tad arba eik prie reikalo ir resk tiesa i akis (gal priversi susimastyt mus, tamsuolius!?) arba gali paskaityti sita. :)

Laura

2007-07-30 16:01

Zoozle, turbut esi labai tikintis zmogus? nes is taves sklinda baznytine tamsa.

Laura

2007-07-30 16:17

ne, zoozle, jis tiesiog buvo kazkur dinges. dabar vel vietoje :)

Jolanta

2007-07-30 16:44

Tai kur tie konkretus argumentai?! Kodel kontraceptikai yra negerai? Juk ne apie sviesa ir tamsa kalbame , o apie medikamentus!

zoozle

2007-07-30 16:54

>> Jolanta
paskaityk pati pati pirma komentara
tada antra
o po to trecia.

Jolanta

2007-07-30 17:29

Bet kad tuose komentaruose nieko konkretaus nera, tik pamastymai apie tai, kad “dabar” vienaip atrodo, kad mintys nesusigulejusios, kad farmaciju kampanijos plauna smegenis reklama… Bet tai nera tie argumentai, kurie butu pries :
-pastojimo reguliavima (beje, kontraceptikai vartojami ir kaip vaistai esant tam tikroms ligoms)

Tio

2007-07-30 17:44

> zoozle

kiek pats turi vaiku? :) gal bent i viena klausima atsakyk tiesiai?

Machaonas

2007-07-31 10:22

Aš tai manau, kad jaunos panelės ir taip jaučia didelį diskomfortą, prašydamos vaistinėje kontraceptikų, o apsilankymas pas ginekologą – išvis tragedija (ypač provincijoj).
Yra alternatyva – prezervatyvai maximose. Juos gali pirkti vaikinai (bet jaunas amžius,atsakomybės trūkumas bei didelis noras mylėtis be apsaugos tai gali sutrukdyti), arba merginos (gėda, teta šalia kefyrą perka, trumpam užtenka, nebent pirktum gigapakuotę.
Iš viso to darau išvadą, kad abortų (ypač pirmo nėštumo,ankstyvam amžiuj) žala yra didesnė nei galimybė be recepto apsisaugoti.

Machaonas

2007-07-31 10:25

O dėl kitų vaistų – buvo tiesiog absurdas, kai validoliui reikėjo recepto:)

Tio

2007-07-31 11:20

Visikai pritariu Machaonui ;)

nehateris

2016-09-20 16:20

zoozle, haters gonna hate. Regis pagaliau supratai, kaip beprasmishka yra ish tushchio i kiaura nekonkrecias mintis pilstyt. O kai tai supratai turbut pamatei, kad is tikruju neturi ka pasakyti. Nieko asmenisko. Tik mano nuomone.

Wilmer Huxham

2018-07-19 19:09

Make 16,000 Projects With Step By Step Plans… even if you don’t have a large workshop or expensive tools!
Each of the 16,000 projects are detailed enough to leave nothing to guesswork yet simple enough for beginners.
It contains complete instructions from start to finish, leaving absolutely no guesswork.

Here’s what I’m talking about == >> http://bit.ly/Largest_Woodworking_Plans

rardbrale

2019-10-30 14:51

hi :) bross :)

http://tinyurl.com/quest-bars-cheap-77971

2019-11-24 2:29

Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you, However I am experiencing troubles with your RSS.
I don’t know the reason why I am unable to subscribe to
it. Is there anyone else getting similar RSS issues?

Anybody who knows the answer will you kindly respond? Thanx!!

with coconut oil

2019-11-25 20:03

I was able to find good information from your articles.

plenty of fish dating site

2019-11-26 10:50

I do not even know how I ended up here, but I thought
this post was good. I do not know who you are but definitely you’re going to a
famous blogger if you are not already ;) Cheers!

ps4 games

2019-11-28 16:17

Hello, i feel that i saw you visited my web site so i came to return the favor?.I am trying to find things to improve my web site!I assume its adequate to make use
of some of your ideas!!

quest bars cheap

2019-12-02 3:50

I have been surfing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours.

It’s pretty worth enough for me. In my opinion, if all webmasters and
bloggers made good content as you did, the net will be much more useful than ever before.

quest bars cheap

2019-12-02 13:14

Unquestionably believe that which you said. Your favorite justification appeared to be on the
web the simplest thing to be aware of. I say to you, I certainly get annoyed
while people think about worries that they just do not know about.

You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the
whole thing without having side-effects , people could take a signal.
Will probably be back to get more. Thanks

quest bars cheap coupon twitter

2019-12-03 23:20

I used to be able to find good info from your articles.

rardbrale

2019-12-04 22:55

i am from Italy hello. Can you help me translate? /rardor

Komentavimas leidžiamas tik registruotiems vartotojams.