Bekelės ekspertės istorija

2009-03-16

Užklimpau savo kvartalo purvyne, kurį sausuoju ir šaltuoju metų laiku sąžiningi piliečiai (tie, kurie nestato mašinų ant šaligatvių, po ženklais bei kitose negalimose vietose) naudoja kaip stovėjimo aikštelę. Bandžiau išvažiuot ant šaligatvio – mašina į priekį nejuda. Atbula – juda. Gerai, važiuoju. Važiuoju važiuoju, sukuosi po truputį ir… Viskas. Nu bet taip užklimpau, kad nei pirmyn nei atgal.

- Eik guminius batus atsinešk! – rėkiu pro langelį iš pykčio jau žaliuojančiam vyrui.
- Bur bur bur…

Sėdžiu, klimpstu. Eina berniukas. Spokso. Ateitum pastumt, ar ką, nespoksojęs čia. Nu bet kas čia eis tiesiai į purvyno vidurį. Gerai, bandau dar kartą, nes jau antras spokso. Linguoju linguoju mašiną atbulą (į priekį nepasidavė), jau kaip sūpuoklėse jaučiuosi ir frrr! (čia savadarbis ištiktukas) išvažiavau. Judu judu po truputį ir… vėl. Nu dabar tai jau tikrai ragas. Bet ne, aš nepasiduosiu. Vėl linguoju linguoju… Užgeso. Linguoju linguoju… Oplia! Taip kas kelis metrus vaidindama sūpynes išvažiavau. O čia ir vyras ateina guminiais apsiavęs…

- Kai užklimpsti, tai iškart skambini, o kai išvažiuoji – tai ne!
- Aš apsidraudžiau, o gal vėl kur užklimpsiu…

Mašina atrodė nekaip, nepaisant mano pastangų nepergazuot ir neapsitaškyt purvais.

Purvinas mašiniukas

- Nieko tokio, – ramina. – Važiuosi, žiūrės vyrai ir žavėsis moteriške, kuri bekelės ralyje dalyvauja. Ir dar su pežu!

Užtat vakar naktį mačiau, kaip penki bernai mašiną iš to paties purvyno stūmė. Maximos maišais kojas apsivynioję ir dar pagalius po ratais kišo. Pasidžiaugiau, kad dar lengvai išsisukau. O ir mašiniuką nuploviau. Gražus dabar :)

Kategorija: Visko po truputį | Komentarų: 31

Tautvydas

2009-03-16 20:04

o pežas kuris 206? nes jei lengvutė mašinytė + lengvutė tos mašinytės vairuotoja išvažiuot iš marmalynės lengviau :) juolabiau, kad teisingą taktiką naudojai, vyras didžiuotis turėtų.ir džiaugtis,kad stumdyt nereikėjo :D

Tio

2009-03-16 20:13

na (R. Žilinsko intonacija), vyras tikrai didžiuojasi, tačiau tikrai nesidžiaugia be reikalo apsimovęs guminius :)

zilvinas

2009-03-16 22:50

matai, reikia islipti is masinos ir pasisaukti spoksotojus, taip daug paprasciau musuose :)

Laura

2009-03-17 8:29

O, išlipti aš norėjau. Bet atidariau dureles ir pamačiau tą marmalynę, kuri, atrodo, net burbuliuoja ir pliumpsi. Tai nusprendžiau nelipti :)

cgedas

2009-03-17 11:26

Šiaip tai respectas už patį automobilį:)

Jolanta

2009-03-18 13:41

Labai prajuokinai, nors pačiai turbūt nelabai linksma buvo :) Kartą aš sniege “pakibau”, nes labai žema mašina buvo, o mano patirtis – nulinė. Bet kai suplukusi kasiau iš po automobilio sniegą, du vyrai stovėjo netoliese ir labai susirūpinę žiūrėjo :)) Bet tai užgrūdina :)

g12

2009-03-18 14:04

Tautvydai, paaiškink man bukam – pagal kurią čia fiziką mažesnės masės motorinis ratuotas daiktas turi didesnį pravažumą?

Tautvydas

2009-03-18 19:05

g12, pagal tą pačią. žemės traukos dėsnis. Jei kitas klausinėtų tai surpasčiau, bet tu? tyčiojies?

tik susitariam štai ką – kalba eina apie konkrečią Lauros situaciją – užklimpimą purve o ne pravažumą apskritai.Tinka?
iš tokių marmalynų (kai kietas gruntas kažkur anapus) lengvesnė mašina tikrai greičiau išsikapstys. Įsitikinta empyrinių bandymų metu pauglystėje. Iš daržų rudens derlių vežiojant.
sunkesnė mašina tiesiog giliau klimsta ir ją sunkiau išjudint. Na tarkim didesnės mašinos bus didesni ir ratai, bet jei klasė ta pati (lengvasis automobilis) nemanau, kad keli cm pločio būtų lemiantis veiksnys. Teorinių įrodymų neturiu (ir nežinau ar egzituoja kur nors mokslinis darbas šia tematika) tačiau patirtis byloja būtent tai – lengvas mašinas iš purvų vaduot lengviau. (meginai kad kišt šakalius bo žema, bet sunkia tarkim BMW? o po kad ir tuo pačiu golf`u?)

g12

2009-03-18 23:12

Kodėl toks jautrumas?
Ok, sutariam – mašina paprasta, mėšlynas irgi standartinis. Kiek teko bandyt (o aš ne iš tų, kur mėgsta asfaltą) – priekiniai varomi geriau įveikia tokią trasą nei galiniai. Pagal mane skirtumas tik tas, kad priekiniai dar papildomai prispausti ir motoro svorio, tai yra didesnis ratų slėgis į gruntą. Nekalbu apie tas situacijas, kur purvas “begalinis” – smingi iki dugno; ten biški kitaip. Dar biški geriau kai priekiniai varomi ir važiuoji atbulas – slėgis į gruntą dar padidėja. Lengvas mašiniukas, aišku turi šansų išsilaikyt nesusmigęs ant apytvirčio pagrindo, bet mėšliuje dėl tam tikrų diferencialo savybiu manding tai beviltiškas reikalas, ne?

Tautvydas

2009-03-19 14:41

prasideda… na gerai, tebunie priekiu varomi. bet tada pasakyk tu man kodel susmegusi masina keliama aukstyn ir po ratais kisami ivairus sukibima gerinantys materialai, kai pagal tavo teorija uztektu poros maisu smelio uzmest? na kad “didesnis ratu slegis i grunta” butu ? Jautrumas pasireiskia del to, kad arba as tikrai bukas ir kazka esmingo fizikos paskaitose praleidau arba tamsta kabinejies prie nieku.
Trinties nevertinam ar kaip cia gaunasi? Asmeniskai sniego pusnimis su ZaZ neteko vazinet, bet ne is vieno girdejau, kad skraido kaip pukelis. Tikiu. Nes ir pats su lengva masina esu siaip taip prasikases ten kur jau sedejo mazdos, nisanai ir bimbalai (ok pastarasis galbut nutupe ant zemo dugno). Man atrodo mases skirtumas yra didesnis veiksnys nei tavo minimas didesnis slegis i grunta (kai ratai aplimpa moliu koks skirtumas kokio dydzio slegis jei sukibimo nerasta?)

g12

2009-03-19 22:09

Nežinau kas ten tau prasideda, bet leidžiamės ant žemės: galiu lažintis iš Balantaino butelio po pusmečio, kad dešimt kartų greičiau prikirsiu miške šakų ir pakišiu jas po ratais nei tu rasi porą maišų su smėliu. Kabinėtis tikrai nesikabinėju, kažko tamsta labai jautriai reaguoji į elementarų klausimą.
Toliau: galiu lažintis iš antros bonkės Balantaino po to pačio pusmečio, kad į trinties formulę slėgis į besitrinančius paviršius įeina su pliuso ženklu.

Tautvydas

2009-03-19 22:59

ant žemės tai ant žemės. elementarus pavyzdys. objektas ant ratų riogso molyje. objekto masė 900kg lygiai tokioje pačioje padėtyje riogso kitas objektas kurio masė 1800kg. klausimas kuriam obejktui reikės panauot didesnę jėgą kad jį iš to molio ištraukt?
ir tu dabar man įrodyk kad su tais pačiais ratais didesnis obejektas sugebės kažkaip sugeneruot tą didesnę jėgą. nukrypsti nuo temos o į klausimus taip ir neatsakai…
pirmadienį pasistengsiu pasipaišyt ką nors ir įmesiu čia linką, gal tada gausis konstruktyvesnė diskusija, nes kol kas naudos iš viso šito visiškas nulis.

Tautvydas

2009-03-19 23:02

p.s. mes vis dar kalbam apie molį, purvą ir užklimpusią mašiną taip? na kur problema tame, jog SUKIBIMO TAI NĖRA. Tai prie ko čia tas slėgis į besitrinančisu paviršius? na niekaip nesurpantu nors tu ką. ar nori pasakyt, jog tiek padidinsi tą slėgį, jog iš purvo asfaltą suspausi? :D

g12

2009-03-19 23:47

Nu koks tu nesupratlyvas, tarsi nebuvęs užklimpęs, nu. Kiek metrų išsilydžiusio molio tavo manymu yra ant kelio vertikaliai? Pafilosofuokim papaišykim, o po to davai susilažinam ir, kol dar tnkamas oras einam bandyt. A?

Tautvydas

2009-03-20 0:14

į klausimą atsakymo taip ir negausiu taip supratau? supaprastinu pirminį klausimą, kad jau taip. iš mašinos išlaipinus keleivius (t.y. ją palengvinus) ji išvažiuos lengviau ar ne?
apie molio gylį šnekėt beprasmiška. Juk apie standartines mašinas kalbam? labai daug reikia, kad iki pat granatų sulystum į purvą?
Pataisyk, jei klystu bet tavo taktika tokia: pasunkinam kiek galima tą mašinos dalį, kurioje yra varantieji ratai ir spaudžiam gazą, kol prisikasim iki kieto grunto, o tada jau su vėjeliu lauk iš klampynės?

g12

2009-03-20 0:35

Tu tiek tų klausimų prieštaringų suverti į vieną vietą, kad nė nesupaistau kas prie ko, Tautvydai. Lažybų, matomai, vengi, tai ką jau čia, vėją internete pasivaikyt…

Tautvydas

2009-03-20 0:36

gan Lauros erdvę teršt, jei vistik rūpi pratęst diskusiją -prašom į svečius unknownbug`e (įrašas “principinis ginčas”).

Laura

2009-03-20 7:55

Aš tai žinokit, nieko nesuprantu fizikoj, bet su lengvesne mašina yra lengviau įsisiūbuoti ir iššokt iš duobės, o sunkesnė turės daugiau jėgos tą purvą paspaust po ratais ir išvažiuot per jėgą.

DNR

2009-03-20 8:15

Teorija teorija, bet manau čia tikrai įdomiausia būtų viską realiai išbandyt. Dar ir rezultatus viešai paskelbt. Galiu ir aš kaip visiškai šviežias vairuotojas su savo 4WD senute padalyvaut:)

Laura

2009-03-20 8:32

Aš galiu purvyną rekomenduoti :))

Tio

2009-03-20 8:41

kada rinksitės? reikia popcorn’ų pasispragint :)

DNR

2009-03-20 9:04

Ir kurį gi, Laura, prie savo namų? :)

Salomėja

2009-03-20 9:11

O jau šiandien ryte tą apkalbėjom. Sakiau kokius tris kartus reik mėgint, tam kad atsitiktinumo išvengt. Bet va lažyboms geroms tai ir nepasirašo T.

DNR

2009-03-20 9:13

Nu jo, bandymus reikia kelis kartus pakartoti, kad atsitiktinumo išvengt. Dar geriau ko skirtingesnėmis sąlygomis.

g12

2009-03-20 9:36

Davai, DNR, susibėgam, ir pabandom :) Man irgi smalsu. Reikia dar 3 savanorių su spragėsiais ir botais pasėdėt mašinoj, kas už?

Salomėja

2009-03-20 9:39

DNR

2009-03-20 9:41

Aš irgi, aišku dėl laiko pasiderint reik :)

g12

2009-03-20 9:43

Super :) Kas botų neturi galiu parūpint. Manau detales suderinsit jūs ten pas save, ir mane prainformuosit, k?

Tio

2009-03-20 9:47

aš už, botus turiu :)

DNR

2009-03-20 12:39

Nu neturiu, bet gal su kerzais išsiversiu :)