Kantrybės išbandymas

2008-06-11

Turim mes žurnale tokį skaitytoją. Turim, tiesa, jų nemažai, bet šitas ypatingas. Todėl, kad yra pensininkas, buvęs mokytojas, apie kompiuterius ir internetą žinių turi didelį nulį ir… dažnai mėgsta paskambinti. Jau beveik visi redakcijos darbuotojai yra su juo kalbėjęsi, o šiandien teko ir man.

Suprantu, kad jis turi daug laisvo laiko ir gali valandų valandas aiškintis, kaip padaryti tą ir aną. Bet aš gi dirbu. Ir po pusvalandžio aiškinimo, kur klaviatūroje paspausti “Ctrl”, galvojau, kad arba išprotėsiu, arba užmušiu žmogų, kuris man peradresavo tą skambutį.

Skaitytojas-pensininkas, pavadinkime jį ponu N., rašo tinklaraštį “Blogas.lt” sistemoje ir nori išmokti įdėti nuorodą į dokumentą, kurį laiko svetainėje “Scribd“. Kaip įdėti dokumentą į “Scribd“, buvo aprašyta žurnale. Kaip įprasta, viskas žingsnis po žingsnio. Bet ponas N. turbūt perskaitė tik vieną puslapį, o antro nepamatė. Todėl viską, apie tai kaip rasti dokumento kodą, aiškinau aš. Kaip rasti, tai dar susitvarkiau. Bet kaip jį nukopijuoti…

- Ar mokate klavišų kombinacijas?
- Na, nelabai… che che…
- (O Dieve!) Tai paspauskite du kartus pele tame laukelyje.
- Tai čia neatsiranda brūkšniukas.
- Nesvarbu, vis tiek paspauskite.
- Paspaudžiau. O, jis pamėlynavo!
- Dabar klaviatūroje spauskite mygtuką “Control”…
- E?
- Apatiniame klaviatūros kampe, kairėje, C T R L. Ir jo neatleisdami spauskite raidelę “C”.
- Aaa, paspaudžiau. Ai, tai kartu juos paspausti?
- Taip, kartu.

Tada paprašiau atsidaryti savo blogą, kur rašo tekstą. 10 minučių praėjo, kol suprato, kur iš tikrųjų. Kad ne ten, kur žmonės skaito, o ten, kur rašo… Na, ėmė jungtis. Telefonu girdėjau jo blogo pavadinimą, jo prisijungimo vardą ir slaptažodį. Ir dar su paaiškinimais, kur ir kas – slapyvardis, nes jo toks vardas, slaptažodis – gimimo metai ir t.t. Atidarė langelį, kur reikia rašyti.

- Dabar ten paspauskite “Crtl” ir raidę “V”.
- Kur paspausti?
- Ten, kur rašote.
- Atsirado brūkšniukas.
- Taip, dabar paspauskite “Crtl” ir raidę “V”.
- Kad aš nerandu…
- Tas pats mygtukas, kur prieš tai spaudėte. Klaviatūros kairiajame apatiniame kampe.
- Nėra tokio… Čia yra “Stilius”, “Paragrafas”, “Šriftas”…
- Jūs ne čia žiūrite. Mygtukas yra ne svetainėje, o klaviatūroje. Jūs turite paspausti jį ir “V”, taip parašysite reikalingą kodą.
- Vis tiek nematau, čia tas žalias?
- Jis neturėtų būti žalias… (girdisi kolegų prunkštimas)
- Vis tiek nesuprantu, nerandu aš to mygtuko… (skaito viską iš eilės, kas parašyta svetainėje)
- Ne ne ne. Jūs į klaviatūrą žiūrėkite.
- Ką?
- Na į tą, su kuria rašote tekstą.
- Ai, tai man parašyti kažką reikia? Tuoj, parašysiu. Aš padėsiu šiek tiek telefoną ir parašysiu, gerai?
- Gerai… (mirštu, tikrai)
(Tarkšt tarkšt tarkšt. Spausdina neįtikėtinai greitai.)
- Na va, parašiau, ką dabar daryti?
- Dabar klaviatūroje spauskite mygtuką “Ctrl” ir, jo neatleisdamas, raidelę “V”.
- A, tai klaviatūroje čia reikia paspausti! (labai nudžiugęs)
- Būtent! (aš irgi nudžiugusi) Parašėte?
- Aha, parašiau “V” raidę.
- Ne ne, paspauskite “Ctrl”, jį laikykite ir tada spauskite “V”.
- Aš juos jau kartu nuspaudžiau!
- Jūs geriau paspauskite “Ctrl”, jokiu būdu neatleiskite, tada spauskite “V”.
- Kodėl?
- Tada tikrai parašysite tai, ką reikia.
- Gerai. O, kiek čia man visko prirašė, kažkoks ilgas…
- Čia ir yra tas dokumentas, kurį norėjote matyti.
- Ne, čia kažkokios raidės, aš dokumento nematau…
- Kai išsaugosite viską, žmonės, skaitantys jūsų blogą, jį matys.
- Bet aš tai nematau!

Ir taip toliau. Po visų vargų jis pareiškė, kad jam gražiai atsidarantis .pdf dokumentas svetainėje netinka. Nes reikia to MĖLYNO ŽODŽIO. Na to, kur paspaudi ir atsidaro informacija. Man nusviro rankos, kojos ir galva. Galvojau, arba imsiu isteriškai juoktis, arba apsiverksiu. Bet susitvardžiau ir ryžtingai paprašiau jo el. pašto adreso. Tada, sakau, parašysiu viską išsamiai. Dar sulaukiau klausimų, kaip ištrinti įrašus, kas ten blogai su interneto ryšiu… Ties šiuo klausimu susigriebiau, kad skambutį galiu perduoti žmogui, kuris atsakingas už telekomunikacijų skyrių. Sujungiau. Bet kažkas nepavyko ir ponas N. liko kažkur anapus laido.

Jis paskambins dar kartą, jaučiu. Bet, kaip pasakė po visko Salomėja, toks pokalbis būtų gera priežastis išeiti iš darbo. Nes antrą ištverčiau tik tada, kai atsigausiu – gal po metų. Negana to, kad tenka atsakinėti panašaus lygio el. laiškus, dar ir skambina… Žmogus, peradresavęs skambutį (tas, kurį pokalbio viduryje norėjau užmušti), pagyrė mane už kantrybę. Nes jis, kalbėdamas su ponu N., nebūna toks kantrus. Kažkodėl dabar jį visiškai suprantu.

Niekada… NIEKADA nedirbčiau kokiame nors konsultacijų telefonu skyriuje. Didelis respect jums, mielieji konsultantai. Mano vyras dirbo panašų darbą, tik internetu, ir bendravo su amerikiečiais. Tikrai suprantu, kodėl jis po metų tapo nesukalbamas. Ir kodėl, pakeitęs darbą, atvirto į žmogų.

Kategorija: Visko po truputį | Komentarų: 42

Salomėja

2008-06-11 14:27

Aha minėtasis kolega tikrai ne toks kantrus. Pati girdėjau. Tave užjaučiu. Įtariu esu su juo kalbėjusi ir norėjusi padėt ragelį… na atseit išsijungė.

Dabar jau labai juokinga. Bet kai kalbėjai tai nebuvo. Net žiūrint į tą, kurį nori pritvot. Nes nekenčiu apskritai šnekėt telefonu. O ir šiaip mes gi ne konsultacijų centras.

Lokyz

2008-06-11 14:28

Sunkoka tą peradresuojantįjį užmušt būtų, svorio kategorija ne ta:)

Salomėja

2008-06-11 14:30

Lokyz,
a) ūgis/plotis dar ne viskas.
b) bendrom jėgom viskas įmanoma.
c) Ponas N. įkvepia tiek agresijos, kad ir bendrų jėgų gali nereikėt.

Tio

2008-06-11 14:41

ačiū už komplimentus :)

o šiaip tai, kai matai, kad klientas nesukalbamas, visada reikia klausti, ar negalima jam e-mail’u parašyti. Susitaupys nervų ne tik tau, bet ir jam. ;)

Lokyz

2008-06-11 14:44

Na žinant, kad ponas N pereina per nukreipiančiojo rankas/ausis, tai galima įtarti, kad neigimaos energijos baterijos pakrautos pas visus.

“Darbas su skaitytojais” specifinis sportas, tik žaidimo taisykles apsibrėžt reikia – nuo kad redakcija apsiima techsupporto funkcijas? O jei ne, tai galima ir pasismagint, pavyzdžiui pasiūlyt ponui N susirasti internete klaviatūros aprašymą, ir pasiūlyt išsiaiškint mygelio “ctrl” funkcijas, o sekančio skambučio metu paprašyti atsiskaityti už namų darbus. Pedagoginė, tskant, valandėlė – žmogus išmoktu paieškos sistema naudotis, ir (greičiausiai) nustotų skambinėjęs.

Laura

2008-06-11 14:44

O tu galvojai, neklausiau? :) Bet atsakymas buvo: aš dabar tą dokumentą atsidaręs ir noriu jį įdėti, gal galite dabar telefonu paaiškinti? Į atsakymą, kad el. paštu būtų paprasčiau jam pačiam, nesureagavo. Ėmė klausinėti, kaip čia kas ir… nebebuvo kur dingti :)

Tio

2008-06-11 14:47

Jei tai būtų tavo tiesioginė pareiga darbe, tai, manau, pasielgei tinkamai. Bet, kiek žinau, ne konsultante dirbi ;)

Salomėja

2008-06-11 14:48

Kur ten, klausei kelis kartus. Aš pati pirmiausiai užduodu klausimą apie el. paštą. Menkas malonumas su tokiais visiems girdint šnekėt. Ypač kai jie nesiklauso kas sakoma.

Laura

2008-06-11 14:49

Lokyz>
aš šiaip jau esu labai mandagi su nepažįstamais žmonėmis, ypač vyresnio amžiaus. Smagintis tokiais būdais nemoku.
Pono N. dėka sugalvojome žurnale parašyti straipsnį apie klavišų kombinacijas. Gal paskaitys ir išmoks…

Telefonistas

2008-06-11 14:52

Arba paskambins ir paklaus…

PinkCity

2008-06-11 14:53

Vienas mano draugas irgi dirba:

A: Laba diena. Kuo galėčiau padėti?
K: Man nespausdina.
A: Ar galėtumėte paspausti „Start” ir…
K: Drauguži, klausyk. Net negalvok kalbėti su manimi techniškai. Aš tau ne koks Bilas Geitsas, po velnių!
_____________
K: Mano klaviatūra pradėjo neveikti.
A: Ar Jūs įsitikinę jog ji prijungta prie kompiuterio?
K: Ne. Aš negaliu pamatyti kompiuterio galinės dalies.
A: Paimkite klaviatūrą ir paeikite 10 žingsnių atgal.
K: Gerai.
A: Ar klaviatūra leido Jums eiti?
K: Taip
A: Vadinasi ši klaviatūra nėra prijungta. Gal netoliese yra kita?
K: Taip, yra viena. A, ta kuri veikia…
______________
K: Negaliu prisijungti prie interneto.
A: Ar esate tikras jog naudojate teisingą slaptažodį?
K: Taip, aš tikras. Mačiau kaip jį suvedinėjo mano kolega.
A: Gal galite pasakyti koks buvo slaptažodis?
K: Penkios žvaigždės
__________________
Sėkmės!

Niekiviskmėjinėjimas » Blog Archive » Linksmas paburbėjimas

2008-06-11 15:07

[...] darbinė nuotaika sujaukta. Kodėl? Nes ją sujaukė ponas N . Sujaukta, o ne sugadinta. Nes jo pavardė linksnuojama. Žinot, pas mus už keiksmažodį reikia [...]

shiny

2008-06-11 15:07

Na bet man net per tokius vargus vistiek respektas pensininkams kurie pasiryzhta su kompais kazka pradet daryt! jie gi visai kitais laikais uzauge, etc. (:

turejau tokius kaimynus pensininkus su kompu, pas juos visas monitorius lipniais lapeliais buvo apklijuotas su paaiskinimais kaip padaryt ta ir ana. o didziausias gedimas buvo “Sugedo kazkas – kates tik viena koja rodo” tai cia pasirodo reiskia kad ekrano rezoliucija nusimushus ir wallpapery esancios kates tikrai tik viena koja rode ((:

Lokyz

2008-06-11 15:08

Mandagumas turi turėti ribas, kaip ir įkyrumas:)

Norėčiau antrą kartą pakartoti naivų klausimą: nuo kada žurnalo redakcija atlieka techninio palaikymo funkcijas? Ir ar visi turintys telefoną privalo mandagiai kalbėti su nepažįstamais žmonėmis, kurie skambinėja pirmu pasitaikiusiu numeriu ir užduoda abejotino adekvatumo klausimus?

Adis

2008-06-11 15:15

O, CBL dirba tech supportu? ;) Tikiuosi, kada nors rašėte apie IPtable konfigūravimą? Paskambinčiau kada pasikonsultuoti, ir dar draugams numerį duočiau ;)

Telefonistas

2008-06-11 15:15

Šitoje redakcijoje dažniausiai tvyro riboto adekvatumo nuotraukos, todėl ir “abejotino adekvatumo klausimai” prie jų visai neblogai įsipaišo :)

Salomėja

2008-06-11 15:17

O! Ir Adis į priplojamų sąrašą prašosi.

Lokyz

2008-06-11 15:24

Ghe, kai pagalvoji, kad del kažkokio neadekvataus dieduko jau dvi redakcijos įsivele i komentarinį apsišaudyma …

Laura

2008-06-11 15:25

Adi, nemanau, kad “Veidas” neturi panašių skaitytojų :) Kiek žinau, tokių įkyrių skambinėtųjų turi visos redakcijos. Dar universitete mokiausi, kad “privalo būtį ryšys su skaitytoju”… O koks žurnalo turinys, tokie ir klausimai. Juk į kiekvieną kvailą laišką ar skambutį neatsakome, tiesiog kartais patenkame į tokią situaciją, kad neišsisuksi niekaip – tenka bendrauti ir su įkyriausiais skaitytojais.

Jolanta

2008-06-11 17:39

Gera pamokėlė :) Prisiminiau kaimynės pasakojimus, kuri dirba med.sesele psichiatrijos ligoninėje..va ten tai žmonės mėgsta pašnekėti.Jei rimtai, tai gal tokiam skambintojui iš karto siūlyti parašyti raštu problemas , nespėjus jam net pradėti aiškinti. Žinoma , tą padaryti reikia labai mandagiai, bet tvirtai.

Blogorama #441 : nežinau.lt

2008-06-11 20:09

[...] Blogiausias darbas pasaulyje… yra užsiimti techninėmis konsultacijomis. Gerai dar, kad kolegos užjaučia. Aš kartais tyčia neišmanėliu apsimetu, kad niekas neklausinėtų… [...]

Originalas

2008-06-11 23:52

Gerai, kad tokie ponai N nepraeina blogas.lt intelekto testo :)) ir neranda support formos, tada tikriems adminams nukrenta tiek darbo. :)

bet vistiek respect, kad mūsų darbą kiti savanoriškai nudirba. :))

Laura

2008-06-12 8:13

Kaip tik šiandien prisiversiu jam parašyti el. laišką. Ir tikrai duosiu blogas.lt pagalbos skyrelio adresą bei, žinoma, visus pagalbos mail’us :)

hitas

2008-06-12 9:21

K: Negaliu prisijungti prie interneto.
A: Ar esate tikras jog naudojate teisingą slaptažodį?
K: Taip, aš tikras. Mačiau kaip jį suvedinėjo mano kolega.
A: Gal galite pasakyti koks buvo slaptažodis?
K: Penkios žvaigždės

Čia anekdotų skyrius ar kaip? :D Prisižvengiau skaitydamas :D

Originalas

2008-06-12 9:58

viena, tai mažai kas žaidžia, jei rašo ne per support formą, o tiesiog info@blogas.lt.. antra, tai tai intelekto testas tikrai ten suktas, ir laiškai iš liewų paštų tarnybų iškart metami prie spam, o visos Lietuviškos yra liewos.. :) Retas atvejis, kad koks diedukas ar bobutė dar apie gmail būtų girdėjęs ar ten sugebėjęs užsiregint, tuo labiau yahoo ir kitur. :D

dzejus

2008-06-12 10:09

jei ne paslaptis kokis pono N blogo adresas? :)

Laura

2008-06-12 10:21

Nenorėčiau sakyti. Po to netyčia ras, kad apie jį prirašyta, supyks… O tokie senukai gali būti pavojingi :) Paskui gausim nuo valdžios, kad apie skaitytojus blogai atsiliepiam :)

dzejus

2008-06-12 10:24

aišku :)
tieisog įdomu apie ką rašo tokio amžiaus blogeriai :)

Audrius

2008-06-12 13:36

O kodėl bijote tokiam klientui atsakyti ir tiesiog jį prarasti? Galbūt net pavyktų žmoniškai išaiškinti ir jis vis tiek jus skaitytų. Pvz. paaiškinkit, kad jūs telefonu konsultacijų neteikiate, tą daro įmonė X, jos tel. toks ir toks. O jei ir nepavyktų gražiai, tai kokia bėda? Juk neturėdami tokio kliento naudos gautumėte daugiau, nei jį turėdami. Tegu toks tik eina pas konkurentus ir tegu trukdo jiems. Negi gaila? :)

Audrius 2.0

2008-06-12 15:10

Kai labai trukdo, tai taip ir pasakome. Tačiau kartais ištinka nelaimė – apylaisvė minutė. Ir pagal visus kiaulystės dėsnius kaip tik tuomet ir suskamba pragaištingi skambučiai. Kita vertus, kartais su sunkiais skaitytojais verta pasikalbėti; sužinai, ką reikėtų pakoreguoti savo rašymo stiliuje :)

Originalas

2008-06-14 13:05

share the fun, ane? :D
“Malonėkite detaliai nurodyti, paaiškinti, kaip įkelti į BLOGą dokumentą (failą). Jį turiu savo Darbalaukyje ir Mano dokumentai.rn Štai skaičiau pas Jus, kaip įkelti į BLOGą nuotrauką, bet nieko nesupratau. Esu dar jaunas kompiuterininkas, todėl prašau smulkmeniško paaiškinimo.” bet laiškas geras: “Esu dar jaunas…”. :D

Laura

2008-06-14 18:21

Va, tokių laiškų ir mes gaunam :)

Niekiviskmėjinėjimas » Blog Archive » Šią savaitę man patiko

2008-06-15 13:30

[...] Visai neobjektyviai. Ir vėl reklamuoju Lauros rašinėlį. Tiesiog negaliu pamiršt tos dienos. Ir šiek tiek krūpčiojam telefonui [...]

Originalas

2008-06-18 19:35

Senis varo :D tik tikriausiai net pašto tarnybos atpažįsta braižą ir iš kart kelia prie šiukšlių. ;D

“Aš Jums rašau jau ketvirtą laišką ir prašau paaiškinti, kaip į BLOGą įkelti dokumentą (failą). Jūs, tiesa, man el.paštu paaiškinote, aš viską padariau, kaip nurodėte, bet kai paspaudžiu “Įkelti arba įterpti”. įsikelia ne dokumentas, o raudonas X-sas (atsiverskite mano BLOGo paskutinį įrašą ir pamatysite tą raudoną ixą.
Šiuo metu tenka pavydėti tiems blogininkams, kurie prie savo įrašų yra įsikėlę dokumentų – nuotraukų. Kas juos pamokė, kaip tai padaryti. O kodėl manęs nepamokote – juk jei JIE gali, tai, vadinasi, yra galima įsikelti.
Laukiu JŪSŲ laiško.”

Laura

2008-06-19 8:34

Čia tikrai tas pats? :D Na, jo bloge tikrai daug raudonų x-ų :))

Martynas

2008-06-21 9:24

Laura, jei tavo darbas būtų techninės konsultacijos, ir darytum tai be didesnių pykčių. Pyktis ima tada, kai vietoj savo tiesioginio darbo turi daryti kažką kita..

Niekiviskmėjinėjimai » Tinklaraščio » Šią savaitę man patiko archyvas

2008-07-01 20:46

[...] Visai neobjektyviai. Ir vėl reklamuoju Lauros rašinėlį. Tiesiog negaliu pamiršt tos dienos. Ir šiek tiek krūpčiojam telefonui [...]

Originalas

2008-07-06 13:44

Tai kartais ne Computer Bild rašai? arba ji du žurnalus prenumeruoja. :D http://www.blogas.lt/algdas

Laura

2008-07-07 2:04

Nu va, ėmei ir išdavei :))

Niekiviskmėjinėjimai » Tinklaraščio » Linksmas paburbėjimas

2008-07-28 13:47

[...] darbinė nuotaika sujaukta. Kodėl? Nes ją sujaukė ponas N . Sujaukta, o ne sugadinta. Nes jo pavardė linksnuojama. Žinot, pas mus už keiksmažodį reikia [...]

Niekiviskmėjinėjimai » Blog Archive » Darbinis klientas

2008-10-09 11:59

[...] žaliems žaliems jūzeriams, turi nusiteikti, kad gausi keistų laiškų, dar keistesnių skambučių. Taip jau yra. Bent kiek pažengusiems, tas žurnalas nebeįdomus. Jie kritikuoja ir šaiposi, [...]

NoBless

2008-11-13 22:53

Drysčiau ne tą vargšą žmogų sukritikuoti, bet jus. Už Ka ?
Už jūsų nekompetitingumą ir nesugebėjima tinkamai išaiškinti. Suprantu, kad jūs užsiėmusi, jūs erzina tokie skambučiai,jums tai atrodo niekai, bet kitą kartą kai šis žmogus paskambins pabandykite isijausti į jo kailį ir pažiūrėti į tai iš kito kampo ir jūs nustebsite. Juk paprastume ir slypi genialumas ;)
Bendraujant su žmogumi tokiais atvejais reikia šiek tiek būti ir psichologu. Iš savo patirties kalbant elgiuosi kaip su kokiu augintiniu. “Gerai padaro duodu sausainį” paskatinimą. Nes tik paskatinus jis supras kame.