Atrašyk klientui

2009-05-18

Paraginamoji frazė toms įmonėms, kurios, skelbdamos savo el. pašto adresą, vis dar nesupranta, kad reikia juo ir naudotis. Pastaruoju metu man dažnai prireikia įvairių paslaugų ir informacijos. Ką aš darau? Pagooglinu, susirandu įmonę ar organizaciją, kuri man (pa)tinka labiausiai ir rašau el. laišką su klausimais.

Toliau scenarijus vystosi trimis galimomis kryptimis:
1. Atrašo el. laišką, man viskas tinka, aš tampu kliente.
2. Atrašo el. laišką, man netinka, aš ieškau toliau.
3. Neatrašo el. laiško, aš ieškau toliau (laukiu apie dvi-tris darbo dienas, priklauso nuo įmonės).

O neatrašo gana dažnai. Štai reikia stiklų balkonui. Paklausiu kainos, atrašo. Dar noriu pasitikslinti pora dalykų – nebeatsako į du laiškus. Susirandu kitą įmonę. Atsakyti į elementarų klausimą el. paštu nesugeba ir firma, pardavinėjanti fototapetus. Na, negi taip sunku? Ar man būtina skambinti? Tikrai to nedarysiu, kol jų svetainėje yra netgi speciali kontaktinė forma.

Tai štai, dvi firmelės, kurių paslaugų man tikrai reikia ir kurios man buvo priimtinos, prarado klientą. Krizė gi. Ar jos gali sau tai leisti? Tuo labiau, kad el. paštu pastaruoju metu išmoko naudotis netgi valstybinės (ar valstybinio masto) įstaigos, ko aš iš jų visai nesitikėjau. Greitai į skundą el. laišku sureagavo “Vilniaus Energija”, o seniūnijos darbuotoja per pora valandų suteikė man reikalingą informaciją. Taip pat el. laišku. Dar prieš metus kitus to net susapnavusi nebūčiau.

Pastaruoju metu sėkmingai el. paštu bendrauju su kelionių agentūra, šeimos gydytoju centru, apgyvendinimo įstaiga Birštone, į el. laišką skubiai atsakė net viešbutis Graikijoje. Nereikia skambinti, nereikia niekur eiti. Man patogu, tai ir paslaugomis mielai naudojuosi.

Tai gal visgi nepatingėkit atrašyti klientui. Nes tokių kaip aš, žinau, ne vienas yra.

Kategorija: Internetas | Komentarų: 8

PinkCity

2009-05-18 14:01

Tikrai ne vienas. Esu iš tų egzempliorių, kurie apskritai kiek įmanoma labiau vengia šnekėti telefonu, taigi visus įmanomus reikalus stengiuosi tvarkyti el. paštu.

Salomėja

2009-05-18 16:03

Jup jup pritariu. Aš greičiau jau pasirinksiu mažiau kokybiškas paslaugas, tačiau viską suderinsiu paštu, nei skambinsiu.

ežiukai

2009-05-18 17:35

man irgi labiau patinka rašyti el. laiškus nei skambinti. taigi tikrai svarbu, kad atrašinėtų laiškus.

Paulius

2009-05-18 18:04

Man asmeniškai patogiausia yra skambinti. Susirašinėjimas el. laiškais dažniausiai būna tikras laiko gaišimas – vienas skambutis ir viskas aišku.

punktyras

2009-05-18 19:55

Pastebėjau iš negausios patirties, kad užsienio įmonės daug operatyviau sureaguoja į elektroninio pašto užklausas. Na, nebent laiko juosta smarkiai skiriasi :)

Eugenijus

2009-05-20 20:14

Elektroninis pastas tikrai patogiau uz skambuti. Kazkaip viskas konkreciau gaunasi ir is galvos nepameti, nes laiskas tai ne tusti zodziai, kurie gali pasimirst.

Adis

2009-05-20 20:33

Aš irgi už skambinimą, jei reikalas skubesnis. Žinoma, jei planuoji dėtis naujus langus/keistis ratlankius/kanalizaciją po kokio mėnesio – galima ir pažaist su e-paštu, bet kadangi man tokie dalykai nutinka spontaniškai, neužtenka kantrybės laukti reakcijos ar eikvoti laiką
žaidimui “atsakys-neatsakys”.

Mano vertinimu, ~75% žmonių Lietuvoje (už jos ribų – ~40%) dar ne itin pripratę prie IT galimybių, etiketo ir reikalavimų. Galima piktintis, galima šaipytis (neseniai pats dar taip dariau, ir ko gero, dar ne kartą darysiu ;), bet taip jau yra. Mailus/faxus rašau tik tada, jei nepavyksta prisiskambinti, o info neišvengiamai reikia.

Jolanta

2009-05-26 13:55

Kiek kartų mėginau bendrauti el.paštu, visad su nerimu laukdavau, ar atsakys. Vien tam , kad išvengčiau tos nežinomybės, stengiuosi skambinti. Bet jei atsako el.paštu į užklausimus, tai džiaugiesi kaip vaikas:)) Pritariu, kad įmonės turėtų moderniau dirbti.