“Ačiū, bet ne” viešajam transportui

2007-05-23

Jau seniai miestiečiams grūdama į galvą mintis, kad reikia naudotis viešuoju transportu – pamiršti automobilius ir su šypsena veide sėsti į troleibusą ar autobusą.

Atrodo, kad šiam procesui paskatinti daroma viskas, kas įmanoma – neįrengiamos naujos automobilių stovėjimo aikštelės, neremontuojami keliai, aplinkkelių ir viadukų statyba užsitęsia iki begalybės, automobilių stovėjimas branginamas, vietos automobiliams šalia naujos statybos namų kainuoja beprotiškus pinigus.

Todėl esu priversta į darbą važiuoti troleibusu, o mašiną palikti kieme, nes senamiestyje jos tiesiog neturiu kur pastatyti. Turbūt ne man vienai iškyla tokia problema, nes vienintelė nemokama aikštelė senamiestyje pilna būna 7:30, o sausakimša – 8:00.

Užtat įlipusi į viešąjį transportą galiu mėgautis beprotišku karščiu vasarą ar čiuožinėti ant apšalusių grindų žiemą. Džiaugiuosi, kad nuo namų iki senamiesčio – tik kelios stotelės, nes daugiau neištverčiau. Į kitus Vilniaus miesto rajonus palaimingai važiuoju automobiliu – nes net ir norėdama nerasčiau viešojo transporto maršruto be persėdimų. Be to, laukti kiekvienoje stotelėje reikėtų netrumpai, net jei autobusas ir teiksis nevėluoti.

Autobusuose ir troleibusuose tyko ir kiti pavojai – uždusti nuo grūsties arba kvapų. Neseniai girdėjau, kaip į sukiužusį troleibusą susigrūdusi pagyvenusi vokiečių grupelė garsiai reiškė nuomonę savo kalba. Deja, viską supratau ir išgirdau frazę, dėl kurios man pasidarė gėda: “Šitas troleibusas smirda taip, lyg visi žmonės jame česnakų būtų prisivalgę”. Turiu pripažinti, kad tai buvo tiesa. Lietuviai dar neatrado dušo želė ir dezodorantų, nors jie taip aktyviai reklamuojami.

Todėl mano galvoje kirba mintys, sukeliančios viešojo transporto mylėtojams konvulsijas – nereikia tų autobusų ir troleibusų. Geriau lėšas skirti kelių remontui (nes dabar net ir naujas automobilis po poros mėnesių ima barškėti), daugiaaukščių ir požeminių aikštelių statybai. Kam tas tramvajus, jei aš per kamščius iki prekybos centro negaliu nuvažiuoti? Gal geriau pora naujų gatvių ar viadukų? Arba panaikinkite viešojo transporto juostas keliuose ir mažiau bus tų kamščių.

Užtektų viešojo transporto tiek, kiek jo reikia bedarbiams, nevairuojantiems pensininkams ir vargšams studentams. Kitiems turi būti suteikta galimybė patogiai nuvažiuoti į darbą ir parduotuvę. Galbūt sumažėtų moterų, kurios suplukusios tempia penkis maisto produktų maišus namo kretančiu troleibusu?

Be to, važinėti autobusais ir troleibusais brangu – normaliam žmogui tai kainuoja 60 litų per mėnesį. 60 litų už smarvę, karštį/šaltį, kratymąsi, grūstį, laukimą stotelėje? Geriau sumokėsiu trigubai brangiau už benziną.

Kad būtų galima gyventojams pudrinti smegenis apie nuostabų viešąjį transportą, stotelės turėtų būti ant kiekvieno kampo, autobusai ir troleibusai tik nauji ir važinėti kas 5 minutes, nevėluoti ir neskubėti, jų turi būti pakankamai daug, kad nereikėtų spaustis prie durų, o bilietas mėnesiui kainuoti daugiausia 40 litų. Pensininkams, invalidams, studentams – nemokamai. Žmogui neturi būti šlykštu įlipti į autobusą.

Žinau, kad to niekada nebus Lietuvoje, todėl ir esu už automobilius. Ne tie laikai dabar, kad turėtume lengva ranka atsisakyti komforto.

Kategorija: Visko po truputį | Komentarų: 3

dado1945

2007-05-29 14:23

1. Kad Autobusų ir Troleibusų juostų per daug labai abejoju. Greičiau per mažai. Net jei jų nebūtų problemų tai neišspręstų – ir taip pagrindinės nuolat būna užgrūstos taisyklių pažeidėjų.

2. Mano grubia akimi žiūrint rytais 95% mašinų veža vieną žmogų (vairuotoją). Va tai iš tikro yra problema. O skatinimo jungtis nėra ir vargu ar gali būti (pvz.: leidžiama važiuoti autobusų juosta, jei mašinoje užimta daugiau negu pusę vietų).

3. Pats viešasis transportas iš tikro yra tragiškas. Dažniausiai važinėju mikriuku (jei apie transportą šneka). Reikia tik nepatingėti nueiti iki tuštesnio – sėdima vieta garantuota (tik nereikia atsisėst į saulės pusę). Mikriukai dar pusė velnio.

4. O iš kur žinai, kad viešuoju transportu dabar ir nevažinėja vargši studentai, pensininkai ir t.t. Pati gi sakai, kad viešasis transportas pergrūstas :)

5. Motoroleris ar dviratis (greičiau motoroleris) yra tavo problemos sprendimas. Bent jau dabar kol visi nevažinėja motoroleriais. Nors tai irgi turi savų niuansų.

Laura

2007-05-29 16:55

Vazineja beveik visi studentai, net ir turintys automobilius, nes destytojai uzgruda visas aiksteles :))

O kai reikia islekti vidury darbo i interviu, taigi neisi su autobuse istepliotu sijonu :) Beje, vaziuoti dviraciu irgi problematiska…

Siaip didziausia problema yra viesojo transporto tvarka – marsrutai, nesvara, stygius.

Jolanta

2007-06-04 11:13

Su siaubu prisimenu vaziavima 4-to marsruto autobusu , kuris atvyksta is N.Vilnios, kai remontavo mano automobili.Nuo nesvaros ir smarves jauciausi pati ispurvinta ir pazeminta. Atrode, kad autobuso grindys ten neplautos pora metu, langai papilkeje. Man taip juokinga, kai miesto valdzia skatina vazineti visuomeniniu transportu! Jei as is darbo iseinu apie 6-7 valanda, autobuso laukiu apie 1 val. ar net 1,5 valandos. Ziema , kai salta, ar lyjant, tai tiesiog vienas “malonumas”! Pasidaro gaila savo sveikatos, avalynes ir laiko!